بررسی شدت و شیوع مشکلات اعصاب و روان، یکی از اهداف مهم طرح پیمایش ملی سلامت روان است

۰۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۷ کد : ۲۶۶۳۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۹۴
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: پیمایش ملی سلامت روان با هدف بررسی وضعیت شیوع اختلالات روانی، شدت اختلالات، نسبت استفاده از خدمات سلامت روان و هزینه‌های ابتلا به اختلالات روانی در این استان اجرا می شود.
بررسی شدت و شیوع مشکلات اعصاب و روان، یکی از اهداف مهم طرح  پیمایش ملی سلامت روان است

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر اسماعیلی بیان کرد: به یاری خداوند متعال طرح پیمایش ملی سلامت روان همزمان با بسیاری از استان های کشور در سطح استان مرکزی نیز در دست اجرا خواهد بود و این طرح به صورت پیمایش ملی است که در برخی از استان های کشور در زمستان ۱۴۰۰ و در استان مرکزی در بهار ۱۴۰۱ کلید خورده است.

وی خاطرنشان کرد: جهت ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به مردم و برنامه ریزی برای ارائه خدمات، بهترین و اولین ابزار، داشتن آمار و اطلاعات صحیح و به روز می باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا در طرح پیمایش ملی سلامت روان شدت و شیوع مشکلات اعصاب و روان، میزان دسترسی و نحوه استفاده مردم از خدمات بررسی و میزان هزینه هایی که مردم برای درمان مشکلات سلامت خود پرداخت می‌کنند، اندازه گیری خواهد شد.

دکتر اسماعیلی در پایان از مردم خواست که در پاسخ دهی به پرسشگران به افرادی که با کارت شناسایی معتبر و فرم مشخص به منازل آنها مراجعه می کنند، همکاری لازم را داشته باشند.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی سلامت روان


نظر شما :