معدوم سازی ۲۵۰ جام قلیان و اقلام مرتبط/ حذف قلیان و دخانیات نیازمند همکاری دسته جمعی است

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۶ کد : ۲۶۷۷۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۹۷
رئیس گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت اراک از کشف و معدوم‌سازی دویست و پنجاه جام قلیان طی هماهنگی با مقام قضائی خبر داد.
معدوم سازی ۲۵۰ جام قلیان و اقلام مرتبط/ حذف قلیان و دخانیات نیازمند همکاری دسته جمعی است

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، مهندس غلامرضا میری گفت: به طور کلی فعالیت جمع آوری و بازدید از مراکز همواره توسط کارشناسان مربوطه در کلیه روزهای سال انجام می شود که با توجه به فرا رسیدن هفته بدون دخانیات، این قبیل فعالیت ها در این روزها تشدید یافته است.

وی ادامه داد: در جهت پیشگیری از این مهم نیازمند همکارن درون بخشی و برون بخشی هستیم که در این راستا با ادارات و سازمان های مرتبط مکاتبه شده است و طرح تشدید بازرسی از مراکز قلیان و سفره خانه ها در سه نوبت صبح، عصر و شب برگزار شد.

وی بیان کرد: کارشناسان بهداشت با سازمان تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی، از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با موضوعیت پیشگیری و کنترل دخانیات بازدید و گشت مشترک به عمل آورده و با تبلیغات غیر مجاز دخانیات به برخورد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بنر و پوسترهای مرتبط با مضرات دخانیات در مراکز سلامت و پایگاه های سلامت سطح شهر توزیع و نصب گردید و از طریق فضاهای مجازی و درج مقاله در هفته نامه استانی اطلاع رسانی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

میری یادآورشد: با واحدهای تحت پوشش هماهنگی لازم صورت گرفته و به بهورزان و مراقبین سلامت آموزش‌های لازم داده شده است تا با آموزش به مراجعه کنندگان سطح آگاهی افراد در خصوص مضرات آن ارتقا یابد.

وی افزود: شعار بهداشتی به ادارات با موضوع مضرات دخانیات و شیوع بیماری های مرتبط با آن ارسال و با متخلفین بهداشتی به صورت جد برخورد شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری ادارات مرتبط، تاکید کرد: انتظار داریم که برای حذف قلیان و دخانیات یک همکاری دسته جمعی به وقوع بپیوندد و از این مهم یک حمایت قانونگذار و با متخلفین بهداشتی یک برخورد جدی صورت بگیرد و از طرف صدا و سیما به صورت مستند در خصوص عدم استعمال دخانیات آموزش و اطلاع رسانی های لازم انجام شود.

کلید واژه ها: پیشگیری و کنترل دخانیات مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :