ازمصرف لبنیات لذت ببرید / این شعار روز جهانی شیر است

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۶ کد : ۲۶۸۱۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۹۸
رئیس مرکز بهداشت استان در ایباره گفت : شیر و لبنیات یکی از گروه های مهم در هرم غذایی است که همه افراد در گروههای سنی مختلف باید روزانه حداقل ۲واحد مصرف کنند .
ازمصرف  لبنیات لذت ببرید / این شعار روز جهانی شیر است

ازمصرف  لبنیات لذت ببرید / این شعار روز جهانی شیر است
رئیس مرکز بهداشت استان در این باره گفت : شیر و لبنیات یکی از گروه های مهم در هرم غذایی است که همه افراد در گروههای سنی مختلف باید روزانه حداقل  ۲واحد مصرف کنند . 
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی،دکتر علی علیمحمدی گفت : مصرف شیر و لبنیات به میزان قابل توجهی تحت تأثیر طیفی از عوامل مختلف از جمله دسترسی فیزیکی ، دسترسی اقتصادی ،فرهنگ و سواد تغذیه ای قرار می گیرد
او افزود : کلسیم،پروتئین،ویتامینB2،ویتامین B6 ،ویتامینB2،ویتامینB12 و همچنین فسفر تنها برخی از ترکیبات مهم موجود در لبنیات است که همگی برای سلامتی و تندرسی بسیار مفید و موثر هستند.
وی تاکید کرد : . نوجوانان در سنین بلوغ و مادران باردار و شیرده روزانه حداقل  ۳واحد شیر یا جایگزین های آن باید مصرف کنند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه لبنیات دشمن پوکی استخوان است گفت:باید توجه داشت کلسیم، فسفات و ویتامین  Dبرای ساختار و عملکرد طبیعی استخوان ضروری هستند. پروتئین، کالری و سایر میکرونوترینت ها نیز در تکامل و حفظ استخوان نقش دارند که لبنیات با دارا بودن تمامی این ترکیبات ماده غذایی بسیار مفید و ضروری برای پیشگیری از پوکی استخوان است

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی شیر و لبنیات


( ۱ )

نظر شما :