تداوم آسایش فعلی با تزریق دز سوم

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۴ کد : ۲۷۰۲۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۶۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تزریق دز سوم واکسن کرونا می تواند، اثر بخشی ۲ دز قبلی را بالا ببرد و شرایط باثبات فعلی را تداوم ببخشد.
تداوم آسایش فعلی با تزریق دز سوم

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: با توجه به اینکه هر دز واکسن می تواند حداکثر 6 تا 7 ماه اثر بخشی مطلوب داشته باشد، تزریق دز سوم برای آینده توصیه و تاکید می شود.

وی افزود: خوشبختانه بیش از دو ماه است که وضعیت استان از لحاظ کرونایی، پایدار است اما با توجه به زیرکی این ویروس و سرعت بالای انتقال و چرخش این بیماری، نباید آن را اتمام یافته تلقی کرد.

وی تاکید کرد: از هم استانی های عزیز می خواهیم با مراجعه به پایگاه های جامع سلامت و مراکز بهداشتی نسبت به تزریق و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به نزدیک شدن اعزام حجاج به سرزمین وحی، تکمیل واکسن مورد تائید وزارت بهداشت و کشور عربستان را نیز برای عدم بروز مشکل توصیه می کنیم.

دکتر علیمحمدی گفت: حجاج عزیز دو نوبت از یکی از واکسن های آستارازنکا و سینوفارم را می بایست تزریق کنند که البته این موضوع به کاروان ها و مدیران کاروان ها اعلام شده است.

وی افزود: داشتن تست pcr منفی 72 ساعت قبل از ورود به کشور عربستان نیز از جمله دیگر الزاماتی است که می بایست توسط کاروان ها و حجاج رعایت شود.

وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه در 15 روز گذشته هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا به ثبت نرسیده و تنها 16 مورد مثبت شناسایی شده اند که این مهم نشان دهنده مدیریت این بیماری است.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :