هشدار احتمال شیوع وبا در کشور

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۸ کد : ۲۷۲۳۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۳۳
رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ورود بی رویه و غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور در سالجاری و همچنین پدیده پی در پی خشکسالی در سالهای گذشته و بالاخص در سالجاری می تواند به شیوع بیماری های منتقله از آب و غذا بخصوص وبا دامن بزند و عدم رعایت موازین بهداشتی در مصرف آب و غذا در فصل تابستان باعث افزایش شیوع این بیماری ها در جامعه می شود.
هشدار احتمال شیوع وبا در کشور

رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ورود  بی رویه و غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور در سالجاری و همچنین پدیده پی در پی خشکسالی در سالهای گذشته و بالاخص در سالجاری می تواند به شیوع بیماری های منتقله از آب و غذا  بخصوص وبا دامن بزند و عدم رعایت موازین بهداشتی در مصرف آب و غذا در فصل تابستان باعث افزایش شیوع این بیماری ها در جامعه می شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی منصوری بیان کرد: بیماری های منتقله از آب و غذا بیماری هایی هستند که از خوردن غذا و آب آلوده ناشی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در فصل تابستان افزایش مسافرت، افزایش مصرف غذا در بیرون از منزل و استفاده از غذاهای آماده طبخ منجر به افزایش ابتلا به بیماری های‌ منتقله از آب و غذا می شوند.

وی اضافه کرد: علائم و نشانه‌ های بالینی در اغلب بیماری ‌های منتقله از غذا شامل اسهال، تهوع، استفراغ و دردهای شکمی است و در برخی موارد  اسهال خونی و تظاهرات عصبی هم بروز می کند .

دکتر منصوری تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های منتقله از آب و غذا، شستن دست‌ها قبل از تهیه غذا و یا هنگام سرو و مصرف غذا و همچنین پس از هر بار اجابت مزاج، استفاده از توالت‌های بهداشتی، مصرف آب سالم و بهداشتی و عدم مصرف از آب‌های ناسالم جهت آشامیدن توصیه می شود.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی بیماری های واگیر بیماری‌های منتقله از آب و غذا


( ۳ )

نظر شما :