نکاتی ارزشمند در خصوص بهداشت حجاج

۰۱ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۶ کد : ۲۷۲۸۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۸۶
خانم مشایخی گفت: لازم است زائرین محترم برای حفظ سلامت خود و خانوادشون یکسری نکات را حتما رعایت بکنند و همچنان بخاطر بسپارند که هنوز کرونا تمام نشده است و علاوه بر کرونا بیماری های ویروسی مثل آنفلوانزا و سرما خوردگی میتواند از طریق تنفس هوای آلوده به این عزیزان منتقل بشود .
نکاتی ارزشمند در خصوص بهداشت حجاج

خانم مشایخی گفت: لازم است زائرین محترم برای حفظ سلامت خود و خانوادشون یکسری نکات را حتما رعایت بکنند و همچنان بخاطر بسپارند که هنوز کرونا تمام نشده است و علاوه بر کرونا بیماری های ویروسی مثل آنفلوانزا و سرما خوردگی میتواند از طریق تنفس هوای آلوده به این عزیزان منتقل بشود . بنابراین تا انجا که ممکنه رعایت استفاده از ماسک را در فضاهای پرتجمع و سربسته را داشته باشند. سعی کنند از دست زدن به دستگیره درب ماشین، اتاق و سطوح آلوده خودداری بکنند که ویروس ها و میکروب ها منتقل نشود و حتما بهرحال تلاششون این باشه که دست هاشون را به دفعات متعدد بطور صحیح و کامل با آب و صابون کامل شستشو بدهند بمدت 20 ثانیه قانون 20 ثانیه ای که همیشه داشتیم اگر امکان شستشو وجود نداشته باشه ضدعفونی با محلولهای پایه الکلی حتما انجام بشود .

ایشان بیان کرد: زائرین در تغذیه شون مراعات بکنند از مصرف سالاد و سبزیجات خام تا حد امکان خودداری بکنند، از مصرف شیر خام شتر که ممکنه اونجا وجود داشته باشد خودداری کنند. احیانا مواد غذایی و نوشیدنی ها را از اماکن معتبر خریداری بکنند و سعی کنند از سجاده و شخصیشون استفاده بکنند . سعی کنند آب بسته بندی و بطری همراهشان داشته باشند و استفاده بکنند، از سلامت آب و موادغذایی مصرف شده حتما اطمینان حاصل بکنند .

رئیس گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی فرمود: زائرین مراقب علائم یکسری  بیماری ها در خودشان باشند اگر احیانا تب کردند حالت مسمومیت غذایی پیدا کردند، بدحالی پیدا کردند، تنفس تند، ضربان قلب سریع، سردی و گرمی بدن، افت فشار خون، تغییر رنگ بدن و کاهش ادرار را مراقب باشند و سریع به پزشک کاروان مراجعه بکنند تا بموقع از اقدامات درمانی برخوردارشوند .

مشایخی در پایان تاکید کرد: در برگشت زائرین محترم ، هم زائرین و هم اطرافیان، مهمانان و خانواده دقت بکنند که در دید و بازدیدها از دست دادن، دیده روبوسی و آغوش گرفتن واقعا خودداری بشود . ممکنه زائرین محترم در برگشت دچار یکسری بیماری های بشوند که هم خودشان اذیت می شوند و هم امکان انتقال به دیگران وجود دارد. بخصوص این امر را در سالمندان ویژه رعایت کنند .

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی زائرین


( ۱ )

نظر شما :