در تابستان با نوشیدن آب کافی تعریق بدنتان را جبران کنید

۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۸ کد : ۲۷۴۹۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۶۴
در تابستان با نوشیدن آب کافی تعریق بدنتان را جبران کنید

مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت اراک به مردم به خصوص حجاج توصیه کرد تا می توانند در فصل تابستان آب بنوشند.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر شمسی فراهانی گفت: عرق کردن یک مکانیسم طبیعی  است که برای خنک نگه داشتن بدن استفاده می شود.

وی افزود: نباید برای آب خوردن منتظر تشنگی ماند و سپس آب نوشید.

وی تاکید کرد: همچنین توصیه می کنیم در گرمای شدید هر 8 ساعت حدود 2 تا 4 لیوان آب نوشیده شود که بتواند آب کافی بدن تامین و در تعریق بدن و در نتیجه خنک شدن آن کمک کند.

مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت اراک افزود: به همین دلیل به هم استانی های عزیز توصیه می کنیم حتما در این روزها و قبل از خارج شدن از منزل آب نوشیده و حتما تعدادی بطری آب همراه داشته باشند.

دکتر فراهانی گفت: همچنین می توان از مواد غذایی چون آب لیمو، تخم شربتی، خاکشیر، به لیمو، آب هندوانه و عرق کاسنی در قالب نوشیدنی برای کاهش گرمازدگی استفاده کرد.

وی افزود: همچنین تاکید می کنیم در روزهای گرم از نوشیدن مایعات شیرین جلوگیری نمایید، چون این کار باعث دفع مقدار زیادی آب از بدن می شود.

وی تاکید کرد: اما در رابطه با رژیم غذایی این فصل باید سعی کرد پروتئین (گوشت) و نمک کمتری استفاده شود چراکه اینها می توانند باعث گرما در بدن شوند.

دکتر فراهانی توصیه کرد: همچنین مصرف میوه و سبزیجات تاثیر زیادی در کاهش دمای بدن دارد.

وی افزود: در مجموع باید سعی کرد در این فصل حجم غذا را کم و در مقابل دفعات آن را زیاد کرد.

دکتر فراهانی گفت: خودداری از خروج از منزل در اوج گرما و پوشیدن لباس های روشن و سبک و همچنین گرفتن دوش آب سرد قبل از خروج از منزل و همراه داشتن دستمال و حوله خیس و نیز سعی در تردد در مکان هایی که نور آفتاب به طور مستقیم به سر و بدن نتابد و همچنین معتدل نگه داشتن دمای اتاق بطوریکه زیاد سرد و خنک نباشد تا هنگام خروج از منزل با افت شدید و شوک حرارتی یکباره مواجهه نشویم از راه های جلوگیری از گرمازدگی است.

مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت اراک در پایان گفت: تپش قلب غیر عادی، سرگیجه، حالت تهوع یا سر درد از جمله علائم گرمازدگی است و باید به سرعت قسمت هایی از بدن که امکان خنک کردن را  دارند، با استفاده از راه های گفته شده (دستمال خیس و خنک در بیرون از منزل و استحمام در منزل برای مردم عادی و یا هتل برای حجاج) خنک  کرده و دمای بدن را کاهش دهند.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی حجاج


نظر شما :