در مورد بیماری " التور " چه می دانید؟

۱۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۴ کد : ۲۷۵۶۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۶۸
رئیس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان : این بیماری جز بیماریهای منتقله از اب و غذا محسوب می شود و انتقال آن از طریق آب یا موادغذایی آلوده صورت می گیرد.
در مورد بیماری " التور " چه می دانید؟

رئیس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان : این بیماری جز بیماریهای منتقله از اب و غذا محسوب می شود و  انتقال آن از طریق آب یا موادغذایی آلوده صورت می گیرد. 
به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی منصوری گفت: این بیماری بویژه در فصل شروع گرما شیوع بیشتری دارد و در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی می تواند به سرعت منتشر شده و در مدت کوتاهی عده زیادی را گرفتار کرده و با عث بروز همه گیری گردد و دوره کمون بیماری از 12 ساعت تا 6 روز می باشد.
وی تاکید کرد : 75 درصد بیمارا ن بدون علامت و 25 درصد دارای علائم بالینی می باشد که در بسیاری از آنها علائم بسیار شدید است که باعث ایجاد اسهال حاد آبکی می شود که در این حالت بشدت آب بدن دفع شده و بدن دچار کم ابی می شود که در صورت عدم درمان و مراقبت لازم مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت . 
 رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود:  راه پیشگیری از وبا بهبود دسترسی به آب سالم و بهداشتی و  مواد غذایی سالم می‌باشد . فاضلاب ها بعنوان یکی از منابع انتقال بیماری بسیار اهمیت دارد و باید بصورت بهداشتی دفع گردد.
او توصیه کرد از نوشیدنیها و غذاهای بسته‌بندی و مطمئن و بهداشتی استفاده نمایید،از آبهای مشکوک در پارکها، باغها و فضاهای سبز استفاده نکنید. حتی المقدور از غذاهای خانگی استفاده کنید و در صورت مصرف مواد غذایی در بیرون منزل از رعایت اصول بهداشتی در تهیه و توزیع آن اطمینان حاصل کنیم .
دکتر منصوری در پایان تاکید کرد : در حال حاضر با انجام درمانهای مناسب در مراکز بهداشتی، مرگ ‌و میر ناشی از این بیماری بسیار کاهش یافته است.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی اسهال حاد آبکی


( ۳ )

نظر شما :