افزایش مراجعین سرپایی در خنداب/کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و کم توجهی به واکسیناسیون کرونا زنگ خطر برای موج بعدی

۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۲ کد : ۲۷۷۷۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۹۶
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان خنداب به زیر ۵ درصد رسیده است و مانند قبل به موازین بهداشتی توجه نمی شود.
افزایش مراجعین سرپایی در خنداب/کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و کم توجهی به واکسیناسیون کرونا زنگ خطر برای موج بعدی

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر زهرا اسدی بیان کرد: بر اساس آخرین رنگ بندی ستاد ملی کرونا شهرستان خنداب متاسفانه از وضعیت آبی رنگ به زرد تغییر رنگ داد و ویروس کرونا در حال اوج گیری است و بی تردید خستگی مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی و نزدن ماسک باعث افزایش بار مراجعات و تغییر رنگ نقشه شهرستان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری موارد بستری مثبت و فوتی در سطح شهرستان خنداب صفر و یک روند ثابت و رو به بهبود داشت اما در سه هفته اخیر میزان زدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی در سطح شهرستان به زیر ۵ درصد رسیده است از این رو ز مردم شهرستان  تقاضا داریم که با جدیت و نظارت بیشتری به نکات بهداشتی توجه کنند.

دکتر اسدی اظهار کرد: با توجه به اوج گیری کرونا و افزایش بار مراجعات سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی مقرر شد که مراکز واکسیناسیون پایگاه سطح شهرستان فعال‌تر و مجدد مراکز راه اندازی شوند.

وی تاکید کرد: کلیه افراد بالای ۱۸ سال که از زمان تزریق آخرین دُز واکسن ها شش ماهه گذشته و افراد بالای ۱۲ سال که دچار نقص سیستم ایمنی هستند برای تزریق دُز یادآور خود به پایگاه و مراکز تجمیعی شهرستان مراجعه کنند.

گفتنی است که مرکز تجمیعی جاورسیان در مرکز خدمات جامع سلامت جاورسیان و مرکز تجمیعی در بیمارستان مهر خنداب از ساعت ۷ صبح تا ۱۸ عصر آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های محرومیت زدایی شهرستان خنداب که از سال ۱۴۰۰ تعیین شدند مراحل بتن ریزی آنها انجام شده و تا حدودی در حال پیشرفت هستند و همچنین دو پانسیون پزشک که در شهرستان خنداب در حال ساخت بود تمامی اقدامات آن بصورت ۱۰۰ درصدی انجام شده و تنها انشعابات گاز و آب آنها باقی مانده است و اورژانس ۱۱۵ پایگاه آقداش که از سال ۹۸ متوقف شده بود طی یک ماه و نیم اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است و انشاالله طی ماه‌های آتی شاهد بهره‌برداری آن باشیم.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی ویروس کرونا


نظر شما :