خبرنگاری، شغلی سخت و پر مسئولیت

۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۵ کد : ۲۸۴۹۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۴۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، خبرنگاری را شغلی سخت و پرمسئولیت برشمرد و از کلیه تلاشگران این عرصه به دلیل همراهی و همیاری آنها با دانشگاه علوم پزشکی در دوران اپیدمی کووید ۱۹ تقدیر و تشکر کرد.
خبرنگاری، شغلی سخت و پر مسئولیت

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در حاشیه نشست خبری رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز خبرنگار و ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه محرم و تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: رسالت خبرنگاری رسالتی سنگین و پر مسئولیت است.
وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت اخیر، ۵۶ مورد مثبت کرونایی شناسایی و ۱۸ مورد به علت نیاز به درمان خاص در بیمارستان بستری و ۳۸ نفر پس‌از دریافت خدمات سرپایی به قرنطینه در منازل خود راهی شدند  و در این مدت ۱ فوتی به علت ابتلا به کرونا به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی بستری و ۲۰ نفر در بخش های مراقب ویژه درحال دریافت خدمات درمانی هستند.
دکتر علیمحمدی اظهار کرد: علیرغم اینکه در هفته ای که گذشت شاهد تفاوت چندانی در موارد ابتلا و بستری نسبت به هفته قبل نبوده ایم اما از لحاظ میزان فوتی کمی افزایش نسبینسبت به گذشته رخ داده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال را بیشترین گروه مورد هدف کووید ۱۹ دانست و افزود: از کل فوتی های مبتلا به کرونا ۵۶ درصد آقایان و ۴۴ درصد خانم ها بوده است و همچنین از میان موارد ابتلا، ۵۱ درصد را آقایان و ۴۹ درصد را خانمها شامل می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۷ درصد از موارد فوتی های کووید ۱۹ با بیماری زمینه ای افراد مرتبط بوده است که به ترتیب بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، مزمن ریوی، دیابت و غیره اثرگذار بوده اند.
علیمحمدی ضمن اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک در بحث واکسیناسیون گروه های هدف جز دانشگاه های سرآمد در سطح کشورمی باشد، یادآور شد: متاسفانه نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور نیز در ایمن سازی گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال و تزریق دُزهای ۳ و ۴ شاهد استقبال چندانی نبوده ایم و در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال فقط ۲۳/۱ درصد از دخترها و ۲۲/۱ درصد پسرها واکسن دریافت کرده اند و ۵۰ درصد از هر جنس با دریافت دو دُز واکسن علیه کووید ۱۹ ایمن شده اند و ۷۸ درصد از این گروه سنی برای دریافت واکسن به هیچ کدام از‌مراکز مراجعه نکرده اند.
وی افزود: ابتلای بیشتر کودکان به ویروس منحوس کرونا در پیک هفتم، نشان از اهمیت واکسیناسیون می باشد، لذا از کلیه همشهریانی که ۴ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن آنها می گذرد میخواهیم که در اولین فرصت با مراجعه به مراکز مربوطه دُز یادآور خود را دریافت نمایند.
گفتنی است که ۹۵/۳ درصد از گروه سنی بالای ۱۲ سال دُز اول، ۸۸/۶ درصد و حدود ۴۹ درصد هر سه دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.


کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :