پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز بهورز

۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۱ کد : ۲۸۹۸۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۳۲
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک با انتشار پیامی، فرا رسیدن دوازدهم شهریور، روز بهورز را تبریک گفت.
پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز بهورز

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، در متن پیام دکتر «علی علیمحمدی» آمده است:

مراقبت های بهداشتی اولیه از اساسی ترین اقدامات توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع است. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۶۳ با هدف دستیابی به این هدف و فقر زدایی و کمک رسانی بیشتر به جوامع روستایی، خانه های بهداشت را در سطح روستاها تأسیس و با تربیت نیروهایی توانمند به عنوان بهورز در راستای ارتقای سلامت جامعه روستایی گامی بزرگ در تاریخ سلامت ایران برداشت.

در راستای گرامیداشت نقش مهم و حیاتی بهورزان کشور بعنوان تلاشگران خط مقدم نظام سلامت در روستاها، هر ساله ۱۲ شهریور ماه به عنوان روز بهورز نامگذاری شده و به همگان یادآوری می کند که بهورزان عزیز ایران زمین، چگونه در راستای ارتقای همه جانبه سلامت مردم کوشیده و در این روزهای پر تلاطم مبارزه با بیماری کشنده کرونا، خستگی ناپذیر و پر طاقت، با نثار جان خویش، اثری ماندگار در صیانت از سلامت مردم، خلق نموده اند.

روز بهورز، روز پاسداشت خدمات ارزنده و تاثیر گذار قشر پرتلاش و سربازان خط مقدم سلامت است. بهورزان نقشی موثر و پررنگ در توسعۀ سلامت و حفاظت از جان مردم در دورترین نقاط با کمترین امکانات را دارند و اقدامات ارزندۀ آن‌ها شایسته والاترین تقدیرهاست. بهورزان از گذشته تاکنون همواره به‌عنوان قشری پرانگیزه و خدوم شناخته شده و امروز نیز در مواجهه با بحران کرونا تمام قد وارد میدان شده‌اند. حوزۀ سلامت همواره وام‌دار تلاش‌های ارزشمند بهورزان گرانقدر بوده و این عزیزان پرتلاش در راه توسعۀ سلامت از جان خود نیز گذشته‌اند که ارزش معنوی کار آن‌ها را بیش‌ از هر زمان نمایان می‌سازد.

در راستای تحقق اهداف نظام سلامت کشور و با هدف بهـره منـد کـردن خانـه هـای بهداشت از بهورزان دارای مهارت های کافی، مراکز آموزش بهورزی تأسیس شده اند و  ایـن مهم از راه آمـوزش و تربیـت بهـورزان پیش از استخدام، تهیه، تدوین و اجرای برنامه های بازآموزی در حین خدمت و نظارت مستمر بر کار آنان تحقق می یابد که در این راستا، مدیران و مربیان مراکز آموزش بهورزی نقش مهمی را ایفا می کنند.

فعالان و تلاشگران گمنام عرصه سلامت، شاید بهترین توصیفی باشد که می‌توان از بهورزان ارائه داد و اکنون این فعالان گمنام در خط مقدم مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، رسالتی سنگین، خطیر و مهم بر عهده دارند.

اینجانب دوازدهم شهریور، روز بهورز را به بهورزان عزیز و تلاشگران عرصه سلامت تبریک گفته و برای آنان آرزوی سلامتی و تندرستی داشته و باید همواره آنها به خاطر داشته باشند که سلامت افراد موهبتی الهی است و حفظ و ارتقای آن از اهم وظایف آنان است و نزد ایزدمنان اجری بزرگ و معنوی دارد.

کلید واژه ها: بهورزان مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :