پیام دکتر علیمحمدی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت روز جهانی بهداشت محیط

۰۴ مهر ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۰ کد : ۲۹۴۳۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۷۹
روز جهانی بهداشت محیط تاریخ ۲۶ سپتامبر سال ۲۰۲۲ مطابق با ۴ مهرماه ۱۴۰۱ می باشد که برای امسال شعار "تقویت سیستمهای بهداشت محیط برای اجرای اهداف توسعه پایدار" در نظر گرفته شده است.
پیام دکتر علیمحمدی معاون بهداشت و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت روز جهانی بهداشت محیط

دکتر علی علیمحمدی معاونت بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط پیام تبریکی صادر کرد .

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علیمحمدی گفت: روز جهانی بهداشت محیط به سبب گستره خدمات و افزایش چتر نظارتی و دامنه فعالیت از رنگ و بوی تازه و مسئولیتی سنگین برای مهندسین بهداشت محیط برخوردار است . مهد زمین پهنه پاک و بی آلایش و پرنعمت خود را میلیونها سال است که بر همه مخلوقات و بیش از همه بر آدمیان گشوده است.. در سالروز جهانی بهداشت محیط دنیا با یکی از بزرگترین تهدیدهای جهانی روبرو می باشد که همان پاندمی بیماری کووید میباشد و مثل دوسال گذشته همکاران بهداشت محیط در صف اول مقابله با این بیماری تلاشهای ستودنی به جا گذاشته اند.

روز جهانی بهداشت محیط تاریخ 26 سپتامبر سال 2022 مطابق با 4 مهرماه 1401 می باشد که برای امسال شعار "تقویت سیستمهای بهداشت محیط برای اجرای اهداف توسعه پایدار" در نظر گرفته شده است.

ما انسانها که موجودات برگزیده این کره خاکی و امانت دار این نعمت بزرگ الهی هستیم باید نهایت تلاش خود را درحفظ آن به عمل آورده و این گستره زیبا ، پاکیزه و سالم را به آیندگان بسپاریم. از طرفی توسعه پایدار در میان ملل مختلف با توجه به شرایط خاص اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی آنها معنا می یابد ولی محور هر توسعه پایداری انسان سالم است. حفظ دستاوردهای نظام سلامت کشور و حفظ و ارتقاء سطح سلامت آحاد جامعه، حرکت در مسیری است که تحقق اهداف توسعه پایدار بر مبنای انسان سالم را در پی دارد. صنعتی شدن کشورها بویژه کشورهای درحال توسعه به روند مواجهه با انواع آلاینده ها و موادشیمیایی موجود در محیط زیست و به تبع آن در موادغذایی سرعتی فوق العاده بخشیده است و از طرفی رشد روز افزون جمعیت و پدیده شهرنشینی و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و افزایش آلاینده ها و پیشرفت سریع فناوری های نوین درعرصه جهان به منظور تأمین نیازهای بشری و بهره مندی بیشتر از منابع طبیعی خطرات بسیاری را متوجه انسان می نماید. لذا ارائه فعالیتها و خدمات بهداشت محیط جهت پیشگیری از بیماریهای مرتبط با عوامل محیطی اعم از بیماریهای واگیر و غیر واگیر و حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.

شایسته است از تلاشهای شبانه روزی و طاقت فرسای سربازان گمنام،مهندسین  بهداشت محیط که دست دردست هم برای مبارزه با بیماری کرونا ویروس و مسئولیتهای گسترده مهندسی بهداشت محیط  از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند قدردانی نماییم .تاریخ هیچ گاه تلاشهای خستگی ناپذیر این بزرگواران  را که شب و روز نشناخته و در ایام تعطیل و غیر تعطیل با جان و دل  بویژه در این روزهای سخت و طاقت فرسا تلاش نموده اند را فراموش نخواهد کرد. روز بهداشت محیط نقطه عطفی در برنامه های بهداشت محیط محسوب میشود و میتواند تلاشی دیگر برای آماده سازی عمومی و جلب همکاری های بین بخشی و حمایت مسئولان باشد. نامگذاری این روز را فرصتی مغتنم شناخته و این روز را به تلاشگران عرصه سلامت محیط و مهندسین بهداشت محیط که در حوزه معاونت بهداشت و تمام مراکز تابعه که در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه شبانه روزی فعالیت می کنند و نیز دانشجویان بهداشت محیط که از آیندگان سلامت محیط می باشند و فعالان خدوم این عرصه ،تبریک عرض نموده و موفقیت، سلامتی و بهروزی روز افزون همگی ایشان را از درگاه خداوند منان خواستارم.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :