واکسیناسیون اتباع خارجی در استان به بیش از ۷۰ درصد رسید

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۰ کد : ۳۲۵۱۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۸۶
رئیس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان :پوشش واکسیناسیون سرخک، سرخجه و فلج اطفال در استان به بیش از ۷۰% رسیده است .
واکسیناسیون اتباع خارجی در استان به بیش از ۷۰ درصد رسید

به گزارش وب دا مرکزی،دکتر علی منصوری گفت : بعلت شیوع بالای بیماری سرخک، فلج اطفال و همچنین بیماری سل در بین مردم کشور افغانستان که با هجوم طالبان و به دست گرفتن قدرت در این کشور، مهاجرت افاغنه به کشورمان افزایش چشمگیری داشته است.

او افزود : بیم آن می رفت که این حجم از مهاجرت،کشورمان را با طغیان های وسیع بیماری سرخک، فلج اطفال و در دراز مدت بیماری سل روبرو کند و دستاوردهای حذف این بیماری ها را با چالش جدی روبرو کند .

 وی تاکید کرد: کمپین واکسیناسیون سرخک، سرخجه، فلج اطفال و همچنین تجویز ویتامین A و غربالگری بیماری سل از تاریخ 10 دی ماه سالجاری در جمعیت اتباع بیگانه که عمدتاً افاغنه هستند در سراسر کشور و نیز در دانشگاه علوم پزشکی اراک (شهرستان های تابعه)آغاز شده است .

دکتر منصوری در ادامه خاطر نشان کرد :به همین جهت پیشگیری از این تهدید بزرگ در جمعیت بومی بواسطه این جمعیت های مهاجر، کمپین مذکور با همکاری و هماهنگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل طراحی و به مرحله اجرا درآمد . هم اکنون پوشش واکسیناسیون سرخک، سرخجه و فلج اطفال به بیش از 70% رسیده و امید است با تلاش و جدیت همکاران این پوشش در جمعیت هدف به بیش از 95% برسد .

رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همچنین همزمان کارزار غربالگری بیماری سل بعلت شیوع بالای بیماری در این جمعیت در حال انجام است و انتظار می رود تا اواخر اردیبهشت ماه سال 1402 با یک نتایج قابل قبول که همان کشف موارد سل و درمان آن بر اساس استانداردهای تعیین شده قابل دستیابی گردد .

او افزود :  طبق برآوردها بیش از 30 هزار نفر از اتباع بیگانه در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک به صورت مجاز و غیرمجاز اقامت دارند که امیدواریم با کمک سازمان ها و ادارات مرتبط،جمعیت بالایی را واکسیناسیون و از بروز مشکلات و چالش های جدی تر در اسلتان جلوگیری نمایئم.

 

گیتا نادری، خبرنگار وبدا مرکزی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: بیماری سل جمعیت های مهاجر واکسیناسیون سرخک


نظر شما :