معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی طی پیامی روز جهانی بهداشت را به همه تلاشگران و دست اندرکاران عرصه بهداشت تبریک گفت.

۱۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۸:۲۱ کد : ۳۳۴۲۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۷۷
شعار روز جهانی سلامت امسال سلامتی برای همه انتخاب شده است.
معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی طی پیامی روز جهانی بهداشت را به همه تلاشگران و دست اندرکاران عرصه بهداشت تبریک گفت.

به گزار وب دا مرکزی؛ متن پیام دکتر علی علیمحمدی بشرح ذیل می باشد:روز جهانی بهداشت (World Health Day) مقارن هفتم آوریل است که تحت حمایت سازمان بهداشت جهانی قرار دارد و همه ساله در این روز تحت نظارت مجمع بهداشت جهانی و دیگر سازمان های مرتبط جشن گرفته می شود.در سال ۱۹۴۸، کشورهای جهان گرد هم آمدند و سازمان بهداشت جهانی را برای ارتقای سلامت، ایمن نگه داشتن جهان و خدمت به افراد آسیب پذیر تأسیس کردند تا همه، در همه جا بتوانند به بالاترین سطح سلامت و رفاه دست یابند. هفتاد و پنجمین سالگرد WHO فرصتی برای نگاه کردن به موفقیت های بهداشت عمومی است که کیفیت زندگی را در هفت دهه گذشته بهبود بخشیده است.

خوشبختانه پیرو تعیین سیاست های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) امسال دو برنامه اصلی حوزه بهداشت "جوانی جمعیت و پزشک خانواده" خواهد بود؛ که با ارتقا شاخص جوانی جمعیت فرصتی برای ایجاد انگیزه برای مقابله با چالش‌های سلامت امروز و فردا را خواهیم داشت همانطور که برنامه پزشک خانواده روستایی یکی از بهترین شرایط استفاده عادلانه از امکانات بهداشتی درمانی برای مناطق کم برخوردار را ایجاد نمود که بزودی برای مناطق شهری نیز اجرائی خواهد گردید.

در دوران کرونا مشخص شد که بسیاری از کشور‌های جهان دچار مشکلات اقتصادی شدند که برنامه‌های کلیدی بهداشتی آن‌ها را دچار آسیب کرده بود. همه گیری کرونا و اهمیت واکسیناسیون در کنترل آن و چالش‌هایی که در توزیع واکسن مخصوصا در کشور‌های فقیر و کم درآمد در دنیا مشاهده شد از دیگر دلایلی بود که به انتخاب این شعار منجر گردید و تمام کشورها، تمام افراد و اقشار مشمول دریافت خدمات پیشگیرانه و دیگر خدمات سلامت می‌باشند. موضوع ارتقای سلامت، زمینه سازی برای ترویج رفتار‌های سالم و انتخاب گزینه‌های بهداشتی در جامعه و ترویج سبک زندگی سالم از موضوعات کلیدی در سلامتی برای همه می‌باشد، زیرا سلامت محدود به پیشگیری، درمان و توانبخشی نیست بلکه قبل از پیشگیری باید محیط جامعه برای زندگی سالم و آسایش شهروندان آماده و مساعد باشد.

بی شک زبان قاصر است در تقدیر از تلاش جهاد گونه و ایثار کم نظیر شما همکاران عزیزی که در هر بخشی از حوزه بهداشت، بی دریغ و با همتی ستودنی، سلامتی را به مردم عزیز سرزمین مان هدیه می دهید. هیچگاه از یاد تاریخ سرزمینمان نخواهد رفت که چگونه در روزهای سخت و طاقت فرسا با گوهر اراده و ایمان، با گامهای راسخ و استوار با خدمات بی وقفه ، موثر و ارزشمند خود سلامتی را برای هم میهنانمان به ارمغان آوردید

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن 18 فروردین ، روز جهانی بهداشت به همه همکاران عزیزم در حوزۀ بهداشت، از درگاه خداوند متعال،سلامت و بهروزی را برای همه عزیزان تلاش‌گر و متعهد این حوزه مسئلت دارم.

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: جوانی جمعیت پزشک خانواده روز جهانی بهداشت


نظر شما :