وبینار روز جهانی تحرک بدنی، سالن جلسات مرکز بهداشت استان مرکزی، ۱۹ فروردین ماه

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۲ کد : ۳۳۴۵۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۰۷
وبینار روز جهانی تحرک بدنی، سالن جلسات مرکز بهداشت استان مرکزی، ۱۹ فروردین ماه

وبینار روز جهانی تحرک بدنی، سالن جلسات مرکز بهداشت استان مرکزی، ۱۹ فروردین ماه

بمناسبت روزجهانی فعالیت فیزیکی، وبینارآموزشی باحضور دکتر ولی زاده فوکال پوینت محترم برنامه تحرک بدنی دانشگاه جهت کلیه شهرستانها درسالن جلسات معاونت بهداشتی برگزار گردید.

ابتدا دکترمیرشفیعی رئیس گروه محترم بیماری های غیرواگیر معاونت فرراسیدن سال نو و تقارن آن با بهاردلها را تبریک گفت و اظهارداشت باتوجه به اینکه چاقی و اضافه وزن مشکل بهداشتی عمده درسطح دانشگاه محسوب شده و باتوجه به اینکه براساس سندغیرواگیر مقرراست تاسال 1404(2025میلادی)20درصد میزان کم تحرکی کاهش یابد از همکاران خواست در تدوین برنامه های عملیاتی سطح شهرستان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

درادامه دکتر ولی زاده براهمیت فعایت بدنی درپیشگیری ازبیماری های غیرواگیر (سرطانها،دیابت، پرفشاری خون و بیماری های قلبی عروقی و.. و همچنین درمورد تاثیر آن در درمان و کاهش علائم هریک از بیماری های مذکور پرداخت. استاندارد های انجام فعالیت بدنی مناسب را به بحث گذاشته و در زمینه انجام فعالیت بدنی کودکان تاکید کردند که والدین باید کودکان را با انجام فعالیت بدنی واکسینه نمایند.

مرتضوی کارشناس تحرک بدنی معاونت بهداشتی به انواع فعالیت های بدنی و میزان فعالیت بدنی مناسب جهت گروههای سنی مختلف اشاره کرده و نحوه ارزیابی فعالیت بدنی توسط مراقبین سلامت و ثبت درسامانه سیب و ارجاع افراد پرخطر به پزشک مرکز و نحوه ارزیابی توسط پزشک را به تفصیل بیان نمود و تاکید کرد که ارزیابی فعالیت بدنی برای مراجعین باید با هرخطرسنجی تکرار شود.

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی

 

شنبه 19 فروردین ماه 1402

کلید واژه ها: بدنی فعالیت بدنی تحرک بدنی انجام فعالیت بدنی فعالیت انجام فعالیت معاونت بهداشتی دانشگاه تحرک


نظر شما :