استان مرکزی در اجرای برنامه پزشک خانواده ۱۰۰ نفر ماما کمبود دارد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۴ کد : ۳۴۱۲۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۵۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: این استان در راستای اجرای سیاست پزشک خانواده، ۱۰۰ نفر ماما کمبود دارد.
استان مرکزی در اجرای برنامه پزشک خانواده ۱۰۰ نفر ماما کمبود دارد

دکتر«علی علیمحمدی» روز دوشنبه در حاشیه گرامیداشت روز ماما در سالن دانشکده پزشکی اراک  افزود: اکنون این استان از ظرفیت علمی و تخصصی ۱۱۰ ماما بهره‌مند است.

وی بیان کرد: یکی از محورهای اصلی ارایه خدمات ماما در حوزه سلامت و پیشگیری است که با انجام این خدمات می‌توان از هزینه بارداری در حوزه درمان کاست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با یادآوری قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: وظایف ماماها در این بخش درمان در راستای ترمیم جمعیت مهم است و باید در انجام وظیفه کوشا باشند.

دکتر علیمحمدی افزود: اکنون کشورهای همسایه در حال افزایش جمعیت هستند و با نرخ باروری که در کشور ما وجود دارد، نمی‌توان اصلاح جمعیت را انتظار داشت و در سه دهه آینده کشور با ابر بحران جمعیتی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ باروری در کشور یک و ۵۵ صدم درصد است، بیان کرد: اکنون صدای این زنگ خطر به صدا درآمده و ۶ تا ۷ سال برای مواجه نشدن با این بحران فرصت است و استان مرکزی با نرخ باروری یک و سه دهم درصد در جایگاه سومین استان پیر کشور قرار دارد.

کلید واژه ها: جمعیت استان کشور نرخ نرخ باروری باروری ماما


نظر شما :