فرصت اندک تا بسته شدن پنجره جمعیتی

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۸ کد : ۳۴۳۴۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۳۶
با عنایت به اهمیت موضوع جوانی جمعیت؛ قرارگاه جمعیت بصورت مستمر و فعال در سال گذشته تشکیل و پیگیری مصوبات آن به صورت جدی در دست اقدام می باشد . قابل ذکر است که بیشترین ماده های قانونی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه دانشگاه مرتبط با کمیته بهداشت است که بالغ بر ۲۱ ماده ی قانونی می باشد و دبیرخانه قرارگاه نیز در معاونت بهداشتی مستقر است.
فرصت اندک تا بسته شدن پنجره جمعیتی

دبیر کمیته بهداشت قرارگاه جمعیت دانشگاه بیان کرد: تاکنون ۱۰ جلسه کمیته بهداشت تشکیل شده و کلیه مواد قانونی مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به ماده قانونی موضوع دستور کار جلسه بجز اعضای ثابت در برخی جلسات از افراد تاثیرگزار از جمله مشاور رییس دانشگاه در امور اجتماعی،مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری،مدیر کل دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری ،رییس مرکز بهداشت شهرستان و... نیز جهت همفکری و ایجاد همگرایی برای  انجام مداخلات موثر دعوت بعمل آمده است.

 دکتر نظری در خصوص تکالیف کمیته بهداشت توضیح داد: ما موظف هستیم در راستای توانمندسازی همکاران و پرسنل حوزه بهداشت و درمان جلسات توجیهی آموزشی برگزار کنیم تا پس از تبیین قانون برای آنان شرح وظایفشان در راستای جوانی جمعیت و راهبردهای موجود ازجمله: پیشگیری از سقط و ناباروری، ازدواج بهنگام، ارتقای  مراقبتهای مادر و کودک، آموزش تبعات بی فرزندی، تک فرزندی و سالخوردگی جمعیت مورد تاکید قرار گیرد وبه جمعیت تحت پوشش خود انتقال دهند.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات  شرکت در جلسات هیات اندیشه ورز استان در حوزه جمعیت در استانداری و کارگروه جمعیت استان بوده که در کنار بقیه اعضاء جهت ایجاد همگرایی و مشارکت دادن دستگاههای مختلف و سایر سازمانهای مردم نهاد بحث و تبادل نظر شده و اقدامات عملیاتی نیز صورت گرفته است.

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت بیان کرد: شرکت دربرنامه های رادیو و تلویزیون و نشست های خبری برای تبیین قانون جوانی جمعیت و تبعات بحران سالخوردگی برای هوشیارسازی مردم و مسوولین از جمله اقدامات می باشد.

نظری در جهت جلب مشارکت اعضای شورای شهر اراک در حوزه جمعیت گفت : در معیت رئیس دانشگاه و معاون بهداشتی در جلسه شورای شهر شرکت و وضعیت موجود جمعیتی در استان و فرصت اندکی که تا بسته شدن پنجره جمعیتی برای حل این ابر بحران در اختیار هست هشدار و بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی نیز گزارش داده شد.

 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

چهارشنبه  27 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

کلید واژه ها: جمعیت بهداشت کمیته بهداشت دانشگاه اقدامات شرکت جلسات


( ۱ )

نظر شما :