همکاری تیمی برای حمایت از کودکان نیازمند

۰۶ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۹ کد : ۳۵۳۹۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۱۴۰
رئیس گروه سلامت مادران جمعیت و باروری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک : پیرو ابلاغ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان اولین مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی، با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش وب دا مرکزی،اکرم حمزه لویان گفت : به استناد ماده 6 این قانون، لازم است دستگاههای دولتی مجری قانون برحسب وظایف ذاتی  با ایجاد نهادهای مرتبط امکان اجرای قانون ومشارکت تیم حمایتی را فراهم نمایند

او افزود : دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از نهادهایی است که در برنامه مراقبت از کودکان زیر 18 سال در گروه های سلامت خانواده، سلامت روان وسلامت  جوانان و مدارس در حوزه معاونت بهداشتی می تواند کودکان در معرض اسیب، خشونت خانگی یا در معرض خطر رابا  مراقبتهای روتین  شناسایی کرده و به تیم مجری ماده 6 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در سطح استان معرفی نماید

وی تاکید کرد : این اقدام با هدف حمایت اجتماعی و قضایی در اسرع وقت صورت می گیرد و امیدواریم با فعالیت این مرکز به کودکان و نوجوانانی که نیاز به خدمات مناسب دارند،کمک شود .

حمزه لویان گفت :  همچنین واحدهای درمانی در سطح استان لازم است با تماس با شماره تلفن شبانه روزی  123اورژانس اجتماعی، گزارش کودکان در معرض آسیب یا خشونت را اعلام  نموده و برای حمایت قضایی از انها درقالب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان درخواست کمک فوری نمایند.

رئیس گروه سلامت مادران جمعیت و باروری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه  در این مرکز مددکار، مشاوره و کارشناس خانواده مستقر است و مداخله تخصصی انجام و بدسرپرستان احتمالی شناسایی می‌شوند. گفت : نگهداری از کودکان در این مرکز به صورت موقت انجام می‌شود و شامل کودکان زیر۶ سال، ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 سه شنبه ۶ تیر ماه ۱۴۰۲

کلید واژه ها: کودکان قانون حمایت علوم دانشگاه علوم علوم پزشکی علوم پزشکی اراک معرض پزشکی دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :