در اجرای پویش ملی سلامت

غربالگری بیش از ۴۱۰ هزار نفر در استان

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۱ کد : ۴۰۴۸۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۶
رییس مرکز بهداشت استان، از غربالگری بیش از ۴۱۰ هزار نفر از هم استانی‌ها در اجرای پویش ملی سلامت خبر داد.
غربالگری بیش از ۴۱۰ هزار نفر در استان

به گزارش وب دا مرکزی؛ دکتر زیلابی با اشاره به غربالگری روزانه بین ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال استان از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون، ابراز امیدواری کرد با مشارکت حداکثری گروه‌های هدف در این پویش ملی، تعداد بسیاری از افراد مبتلا که از بیماری خود آگاهی ندارند، شناسایی شوند.

او بیان اینکه از زمان اجرای پویش ملی سلامت در استان، تاکنون تعداد حدود ۵۵ درصد جمعیت استان در این طرح مشارکت کرده اند، افزود: در ا ین مدت حدود ۶ هزار بیمار با فشار خون بالا و حدود ۵ هزار و ۶۰۰ بیمار دیابتی شناسایی شده اند.

رییس مرکز بهداشت استان گفت: با توجه به پیش بینی شیوع ۳۴ درصدی فشارخون در جمعیت بالای ۲۵ سال و ۱۴.۶ درصدی دیابت در جمعیت بالای ۲۵ سال، امیدواریم با مشارکت حداکثری گروه‌های هدف و تلاش مضاعف همکاران، درصد قابل توجهی از بیمارانی که از ابتلای خود آگاهی ندارند، در مدت زمان اجرای پویش، شناسایی و وارد چرخه مراقبت و پیگیری شوند.

دکتر زیلابی، با تاکید بر اهمیت شناسایی زودهنگام این بیماران در پیشگیری و کنترل عوارض غیر قابل برگشت بیماری‌های دیابت و فشار خون بالا، از تمام افراد بالای ۱۸ سال دعوت کردبرای ارزیابی سلامت خود از نظر میزان قند و فشارخون به خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: سلامت شناسایی سال پویش پویش ملی استان بالای


( ۱ )

نظر شما :