بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آزمایشگاه مرجع سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی

۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۵ کد : ۴۱۸۷۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۴
بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آزمایشگاه مرجع سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آزمایشگاه مرجع سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بازدید و از نزدیک در جریان روند خدمات این آزمایشگاه قرار گرفت.


به گزارش وب دا مرکزی، دکتر امانی در حاشیه این بازدید؛ ضمن ابراز خرسندی از اضافه شدن دستگاه های به روز و استاندارد به این آزمایشگاه، گفت: دستگاه های جدید HPLC ،GC و جذب اتمی کاربردهای بسیار وسیعی در سنجش فلزات سنگین، آفات نباتی و سنجش تمامی آلودگی های محیطی دارند، همچنین این دستگاه ها قابلیت سنجش آلومینیوم موجود در آب و هوا را نیز دارا هستند.


وی افزود: دو دستگاه صداسنج و نورسنج نیز به این مرکز اضافه شده اند که با قابلیت های به روز در طب کار کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تاکید بر اینکه این مرکز قابلیت ارتقا به آزمایشگاه پایه و مرجع برای سطح منطقه و قطب را دارد، ادامه داد: این مرکز می تواند به عنوان یکی از بهترین آزمایشگاه های سلامت محیط و کار با استاندارد بالا به شمار رود و به زودی آزمایشگاه مرجع آب نیز به این مرکز منتقل خواهد شد و تمام نمونه گیری ها و سنجش از آب های آشامیدنی اعم از بررسی نیترات ها، سختی و آلودگی آب در این آزمایشگاه انجام خواهد شد.
در پایان، دکتر امانی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های مثبت انجام شده در آزمایشگاه مرجع سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه، از تلاشها و خدمات مجموعه معاونت بهداشت تشکر و قدردانی کرد.

 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲
 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: معاونت بهداشت سلامت محبط و کار آلودگی آب جذب اتمی آفات نباتی آزمایشگاه مرجع


نظر شما :