با ورود واکسن های جدید

جهش در برنامه واکسیناسیون کشور

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۶ کد : ۴۲۴۰۳ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۶
دو واکسن جدید با هدف ارتقای واکسیناسیون، به برنامه ایمن سازی کشور وارد شد.
جهش در برنامه واکسیناسیون کشور

به گزارش وب دا مرکزی به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رییس مرکز بهداشت استان گفت: واکسن‌های روتاویروس و پنوموکوک به برنامه ایمن سازی کشور افزوده شده و در همه مراکز بهداشتی تزریق می‌شود.
دکتر زیلابی با اشاره به تکلیف وزارت بهداشت در برنامه توسعه برای ارتقای واکسیناسیون کشوری افزود: اکنون ۱۳۸ کشور دنیا از این دو واکسن در برنامه واکسیناسیون کشوری خود استفاده می‌کنند و با اضافه شدن این دو واکسن، جهش بزرگی در برنامه واکسیناسیون خواهیم داشت که منافع بسیاری برای سلامت کودکان به همراه خواهد داشت.
او با بیان اینکه واکسن روتاویروس که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی قابل تزریق است گفت: واکسن روتاویروس به صورت خوراکی مصرف می‌شود.
رییس مرکز بهداشت استان با اشاره به روش تزریق واکسن پنوموکوک افزود: بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن سازی، این واکسن در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی برای نوزادان قابل تزریق است.
زیلابی تاکید کرد: واکسن روتاویروس می تواند از بستری کودکان به علت اسهال‌های روتاویروسی و همچنین واکسن پنوموکوک از حدود ۵۰ هزار عفونت‌های شدید پنوموکوکی پیشگیری و مصرف آنتی بیوتیک و در نتیجه مقاومت آنتی بیوتیکی را کمتر کند.
او گفت: واکسیناسیون سالانه در جهان از مرگ دو و نیم میلیون کودک پیشگیری می‌کند که نشان دهنده اثربخشی بسیار بالای واکسن هاست.

 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک


 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: واکسیناسیون روتاویروس پنوموکوک معاون بهداشتی


نظر شما :