همایش بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای برگزار شد/ رعایت نکات ایمنی در محیط کار مورد اهتمام کارگران استان مرکزی قرار گیرد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۶ کد : ۴۳۲۰۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۴
همایش بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای برگزار شد/ رعایت نکات ایمنی در محیط کار مورد اهتمام کارگران استان مرکزی قرار گیرد

با توجه به فرا رسیدن 28 آوریل 9 اردیبهشت همایش استانی ایمنی و بهداشت حرفه ای به مناسبت بزرگداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای همانند سال های گذشته آیین تجلیل از کارشناسان حفاظت فنی و ایمنی کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار استان مرکزی اجرا شد.  
 
این همایش به منظور ارج نهادن به جایگاه ایمنی و بهداشت حرفه ای در صنعت با مشارکت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی،  شهرداری اراک ، انجمن ایمنی و بهداشت کار و انجمن کارفرمایان استان مرکزی در سالن فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد. 
 
در این همایش معاون بهداشت، معاون فنی، مدیر گروه سلامت محیط و کار، کارشناسان سلامت کار معاونت بهداشتی، رئیس و معاون مرکز بهداشت شهرستان اراک، مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان حضور داشتند. 
 
در این همایش تاکید شد که رعایت نکات ایمنی در محیط کار با هدف جلوگیری از حوادث حین کار مورد اهتمام کارگران این استان به عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور قرار گیرد. به اهمیت وظایف بازرسان ایمنی و بهداشت کار اشاره شد. 
 
 وظایف اصلی بازرسان ایمنی کار این است که با ارایه آموزش‌های لازم، از بروز حوادث حین کار جلوگیری کنند و مسایل را به فعالان کار و تولید آموزش دهند. 
 
بازرسان ایمنی و بهداشت کار، عهده‌دار مسایل بهداشتی کارگران هستند و صیانت از حقوق کارگران از رسالت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.  
 
همچنان بیان شد که کارگران بعضا بر اثر اتفاقاتی که برای خودشان یا همکارانشان به وجود می آید با آسیب ها و حوادث کار آشنا می شوند و آموزش یکی از راهکارهای مهم برای به حداقل رساندن آسیب ناشی از حوادث حین کار است. 
 
با اشاره به شعار سال که مقام معظم رهبری آن را با عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامگذاری کردند، رکن جهش تولید، کارگر است و با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند. 
 
استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است. 
 
در انتهای این همایش از کارشناسان و بازرسان برتر مراکز بهداشت، کارشناسان و مسئولین بهداشت حرفه ای برتر صنایع، کارشناسان و مسئولین ایمنی برتر صنایع و کارفرمایان برتر صنایع تقدیر و تشکر به عمل آمد. 
 
 
گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک 
 
 دوشنبه 10 اردیبهشت  1403 

کلید واژه ها: کار بهداشت کار ایمنی بهداشت کار حوادث حین کار حین کار بهداشت ایمنی بهداشت بهداشت حرفه ایمنی بازرسان ایمنی ایمنی و بهداشت حرفه ای محیط کار


نظر شما :