پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی ماما

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۸ کد : ۴۳۲۸۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک، با ارسال پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت.
پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی ماما

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر «اردلان زیلابی» به مناسبت روز جهانی ماما پیام تبریکی صادر کرد و این روز را به جامعه مامایی تبریک گفت.

 

در متن پیام آمده است:

"مامایی هنری که علم را به خدمت می‌گیرد، تا عشق را در معرکه راز و تجلیگاه آفرینش به نمایش گذارد." شانزده اردیبهشت ماه مصادف با 5 ماه می ، روز جهانی ماما فرصتی است برای تشکر و ارج نهادن به زحمات کسانی که واسطه‌ فیض‌الهی در حیات اشرف مخلوقات هستند و با دستان خویش لبخند را به مادران و خانواده‌ها هدیه می‌کنند.

 

 بحران کمبود جمعیت  از چالشهای اساسی است که کشور را در چند سال آینده با معضلات فراوانی همراه خواهد کرد و کوشش جامعه مامایی برای کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی، ارتقای بهداشت باروری، تامین سلامت و کاهش میزان مرگ و میر مادران و نوزادان، انجام مشاوره‌ها و آموزش‌های دوران بارداری، مراقبت‌های مادر و نوزاد و پایش رشد کودک ستودنی است.

 

باتوجه به اینکه ماماها به عنوان یکی از کلیدی ترین عناصر نظام سلامت نقش اساسی و بنیادی در عرصه حفظ و صیانت از سلامت مادر و کودک و جوانی جمعیت دارند، در ایران شعار روز جهانی ماما "هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت" اعلام شده است.

 

اینجانب ‌روز ماما را که همزمان با بهار طبیعت است به شما تلاشگران جامعه مامایی که وظیفه دشوار و حیاتی حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارید تبریک و تهنیت عرض می نمایم  و از خداوند منان برای یکایک این عزیزان موفقیت، سلامتی و شادکامی آرزومندم.

 

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی- معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403

کلید واژه ها: روز روز جهانی روز جهانی ماما ماما جهانی ماما مامایی جامعه مامایی سلامت ماه جمعیت


نظر شما :