شهید خدمت، چهره «بهداشت» را در کشور دگرگون کرد

۰۲ خرداد ۱۴۰۳ | ۲۳:۱۶ کد : ۴۳۷۸۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۵
معاون بهداشت استان مرکزی گفت: محرومیت‌زدایی از سلامت، هدف‌گذاری ویژه برای مناطق کم‌برخوردار، ارزان کردن درمان و دسترسی آسان به خدمات بهداشتی که از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و در دولت سیزدهم با جدیت دنبال شد و اکنون سرعت اجرای بسیاری از پروژه‌های حوزه سلامت کاملا مشهود است.
شهید خدمت، چهره «بهداشت» را در کشور دگرگون کرد

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت؛ دکتر اردلان زیلابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ضمن عرض تسلیت شهادت خادم الرضا رئیس جمهور و همراهانشان گفت: آیت‌الله شهید رئیسی با کلید واژه‌ خدمت، حمایت از محرومان و عدالت‌خواهی، دولت سیزدهم را تشکیل داد و در راه خدمت نیز به مقام والای شهادت نایل شد. آیت‌الله رئیسی دغدغه عدالت داشت، عدالت در آموزش، عدالت در دسترسی به خدمات درمانی و دارویی، پزشک و بیمارستان و ... همواره تاکید داشت که «جان مردم از همه چیز برای ما مهمتر است.»
واقعیت آن است که دولت سیزدهم در شرایطی در سال ۱۴۰۰ روی کار آمد که حوزه سلامت ایام پرچالشی را از سر می‌گذراند؛ موج چهارم کرونا با ویروس منحوس جولان می‌داد و جان می‌گرفت؛ «واکسن» نیز کلیدواژه مشترک آن روزهای دنیا و ماده‌ای ارزشمند که جنگی بر سر آن به راه بود و در ایران نیز به صورت قطره‌چکانی تزریق می‌شد.
دکتر زیلابی تشریح کرد: در دولت مردمی شهید آیت الله رئیسی در حوزه بهداشت حدود ۵۷ پروژه به بهره‌برداری رسید و در مناطق روستایی و در مناطق دوردست در استان و همچنین بعضی مناطق شهری مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت احداث شد.
وی ادامه داد: برخی از مهمترین اقدامات این معاونت شامل توسعه پزشک خانواده و نظام ارجاع، طراحی سامانه جمع آوری اطلاعات سقط بیمارستانی، اجرای آزمایشی دوراپزشکی و سیستم ارجاع برای مادران پرخطر در استان مرکزی، تدوین شناسنامه خدمات بانک شیر مادر و تعرفه گذاری برای پوشش بیمه‌ای خدمات، و تالیف شش جلد اطلس سیمای سلامت سالمندان است.
وی افزود: واکسیناسیون کرونا برای اقشار مختلف مردم از جمله اتباع و مهاجران و زندانیان، طراحی سامانه ثبت نام اصناف و صنایع جهت خوداظهاری، توسعه دفاتر خدمات سلامت به تعداد ۲۲۰ دفتر فعال تا کنون، برگزاری پویش‌ها و مناسبت‌های سلامت محور و تولید رسانه‌های آموزشی، پویش سراسری فشار خون و پویش بیش از ۶۰۰ هزار نفر در استان صورت گرفت.
رئیس مرکز بهداشت استان ادامه داد:تدوین چارچوب اجرایی راهبردی تغذیه در برنامه هفتم توسعه، جذب ۲۰۰کارشناس مختلف و بیش از ۱۰۰ پزشک عمومی در استان مرکزی، تهیه پیشنویس سند سیاست ملی و راهبرد‌های نظام آزمایشگاهی پزشکی، تصویب ۲۰۰ مصوبه در جلسات قرارگاه جوانی جمعیت و خرید و تجهیز وسایل نقلیه موتور سیکلت و اتومبیل برای مراکز بهداشتی و درمانی از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.
این مقام مسئول بیان کرد: امیدوارم خداوند به ما توفیق بندگی و ادامه مسیر روشن ایشان که خدمت به خلق است را بدهد و خوشا به سعادت آیت الله رئیسی و هم رزمانشان که در راه خدمت به مردم شهید شدند.
معاون بهداشت استان مرکزی در خاتمه از مردم فهیم و غیور استان مرکزی و کشور عزیز و پهناور ایران، که قدرشناس خادمان بی‌ریا و مردمی خود هستند و پرشور در صحنه حضور داشتند کمال تقدیر و تشکر را کرد.
انتهای پیام/

کلید واژه ها: اقدامات دولت سیزدهم رئیس جمهور شهید معاونت بهداشت اراک دکتر زیلابی


نظر شما :