پیام دکتر نظری معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت هفته سلامت

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۹ کد : ۸۹۸۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۵۲
هفته سلامت گرامی باد حمایت همگانی از مدافعان سلامت شعار روز اول: بهورزان، مراقبین سلامت، ماماها و خانواده بهداشت در مقابله با کرونا ویروس
پیام دکتر نظری معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت هفته سلامت

دکتر نظری بمناست آغاز هفته سلامت و نامگذاری اولین روز این هفته تحت عنوان " بهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا" پیامی صادر کرد.
به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی متن این پیام بشرح ذیل می باشد :
امسال شعار هفته سلامت که همه ساله از تاریخ یکم لغایت هفتم اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می گردد به پاس قدردانی از کارکنان حوزه بهداشت و درمان در پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در سال 1399  " حمایت همگانی از مدافعان سلامت " اختصاص یافته است . 
فعالان و تلاشگران گمنام عرصه سلامت، شاید بهترین توصیفی باشد که می‌توان از بهورزان ارائه داد و این فعالان گمنام، در خط مقدم مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، رسالتی سنگین، خطیر و مهم برعهده دارند.
در کنار کادر درمان، نیروهای بهداشتی به ویژه بهورزان و مراقبین سلامت، حضور پررنگی دارند که کمتر دیده شده‌اند و آنان رسالت خطیر، حساس و سنگینی برعهده دارند.
نگاهی به خدمات بهورزان نشان می‌دهد که حرفه بهورزی از مصادیق ایثار و از خودگذشتگی است، انسان‌های فداکاری که در روستاها و مناطق محروم در کنار مردم هستند، تا سلامت آنها به خطر نیفتد.
شیوع ویروس کرونا و نام گذاری اولین روز از هفته سلامت سال 1399 با عنوان " بهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا ویروس" شاید فرصتی برای یادآوری نقش و جایگاه کمتر دیده شده بهورزان فراهم کرد.
اینجانب بر خود لازم می دانم بمناسبت فرارسیدن هفته سلامت از زحمات کلیه همکاران حوزه بهداشت تقدیر و تشکر نمایم.

کلید واژه ها: مراقبین سلامت بهورزان


نظر شما :