ارائه گزارش معاون بهداشت از عملکرد گروه بهداشت حرفه ای ، ۴ اردیبهشت ماه

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۶ کد : ۹۰۳۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۵۷۱
ارائه گزارش معاون بهداشت از عملکرد گروه بهداشت حرفه ای ، ۴ اردیبهشت ماه

دکتر نظری گفت : در پی گسترش و شیوع بیماری کووید 19 و نیاز به اعمال نظارت های مستمر بمنظور ممانعت از انتقال ویروس کرونا و لزوم مبارزه جدی با این بیماری در راستای حفظ سلامت شاغلین، گروه سلامت کار معاونت بهداشتی  برنامه نظارتی ویژه ای در غالب بازرسی های بهداشتی برنامه ریزی و اجرا نمود و از تمام ظرفیت های ستادی و صف در جهت پوشش و افزایش  بازرسی های  بهداشتی و  چتر نظارتی استفاده می نماید .

ایشان تاکید کرد : کارشناسان بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی در گام دوم مبارزه ملی با کرونا با تمام توان در برنامه تشدید نظارت در جهت حفظ سلامت کارگران  و کارکنان به بررسی پروتکل های بهداشتی در صنوف ، صنایع و ادارات پرداخته اند ، لذا توصیه اکید می شود که  صنوف ، صنایع ، ادارات و کلیه اماکن عمومی پروتکل های بهداشتی مجموعه خود را از سامانه markazsalamat.behdasht.gov. ir  دریافت و نسبت به رعایت آن اقدام نمایند .

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بیان کرد :اخذ مجوز جهت صاحبان و مدیران صنوف، صنایع و ... الزامی و غربالگری و خود اظهاری تمام شاغلین ضروری و اجباری می باشد . به اطلاع می رسانم در سیاست های گام دوم رعایت پروتکل ها الزامیست  و تحت هیچ شرایطی تخلفات بهداشتی قابل اغماض و چشم پوشی نیست .

وی بیان کرد : اقدامات احتیاطی و برنامه ریزی ساده می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و اقدامات کنونی ضامن سلامت کارمندان و شغل آنان خواهد بود.  عملکرد جامعه مهندسین سلامت کار از اغاز برنامه بازرسی ویژه در بخش سلامت کار بالغ بر 7000 بازرسی ، آموزش 42000 نفر از جامعه شاغلین و پوشش 100 درصدی بازرسی ادارات کل می باشد .  بمنظور اعمال دقیق پروتکل های بهداشتی در راستای حفظ سلامت شاغلین صنایع از ظرفیت تشکیلات بهداشت حرفه ای آنان نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کلید واژه ها: سلامت کارگران پروتکل های بهداشتی مرکز بهداشت استان مرکزی


( ۳ )

نظر شما :