آموزش سفیران سلامت و ارتقا سطح سواد سلامت جامعه

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۷ کد : ۹۳۷۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۷۷۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به منظور مقابله با کووید۱۹، آموزش فراگیر سفیران سلامت یکی از اهداف کلی و اصلی این معاونت بوده و هست.
آموزش سفیران سلامت و ارتقا سطح سواد سلامت جامعه

به گزارش روابط عمومی، دکتر جواد نظری افزود: تا کنون  160 هزار سفیر سلامت خانوار، 31 هزار سفیر سلامت دانش آموزی، بیش از 2 هزار و 800 سفیر سلامت دانشجویی، دو هزار سفیر سلامت محله که هر کدام 50 خانوار را تحت پوشش دارند و همچنین 350 نفر از رابطین سلامت ادارات توجیه و آموزش لازم را فرا گرفته اند.

وی با اشاره به آموزش کارشناسان HSE کارخانجات هم با هماهنگی واحد بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: به منظور بازگشایی کارخانجات، نظارت ویژه ای توسط همکاران بهداشت محیط و حرفه ای در مورد غربالگری ها و حفظ فاصله گذاری هوشمند آموزش های ویژه ای انجام شده است.

دکتر نظری در ادامه با اشاره بازگشایی مراکزی چون دانشگاه ها و مدارس و اینکه این اماکن ممکن است، به مرکزی برای انتقال ویروس تبدیل شده و سپس در سطح خانواده و جامعه گسترش یافته و کنترل این ویروس را خدشه دار کند، گفت: فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم در روزها و ماه های گذشته به نحو احسن انجام و تا حدودی شیوع این بیماری در استان کنترل شد، اما اگر عادی گرفتن این ویروس و تفکر غلط ضعیف شدن آن یا از بین رفتن در فصل گرما، در جامعه نهادینه شود، متاسفانه باید گفت وضعیت شکننده و استان وارد پیک دوم این بیماری خواهد شد.

دکتر نظری خاطرنشان کرد: با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مدارس فعلا بازگشایی نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در مدارسی که دسترسی به اینترنت نداشته و یا امکان برگزاری کلاس در فضای مجازی را ندارند، همکاران بهداشت محیط و مدارس بازدید، سرکشی و آموزش های لازم را به مدیران و مسئولان مدارس آموخته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: توسط همکاران بهداشت محیط و از همان روزهای نخست، اقدامات نظارتی و البته ضدعفونی و گندزدایی کردن اماکنی مثل بانک ها و دستگاه های عابربانک ها، مساجد، جایگاه های سوخت، مراکز تجمعی مثل پایانه های مسافربری، پارک ها، سرویس های بهداشتی عمومی، ادارات، نانوایی ها، هایپر مارکت ها، با همکاری متولیانی چون شهرداری ها، اصناف و اعضای قرارگاه پدافند زیستی انجام شده و خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش نحوه صحیح شستن دست ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه، غربالگری افراد جامعه، ارائه آموزش های لازم برای قرنطینه خانگی به خصوص در روستاها و  آموزش به سمن ها با توجه به پتانسیل بالایی که دارند از دیگر اقدامات کنترلی در روزهای شیوع این ویروس بود.

وی در پایان بیان کرد: بعد از غربالگری صورت گرفته نتایج نشان از کاهش سیر صعودی مبتلایان و نزولی شدن آمار داشت و این بسیار امیدوار کننده بود.

کلید واژه ها: سفیر سلامت بهداشت حرفه ای معاون بهداشتی


( ۱ )

نظر شما :