پیام تبریک دکتر نظری معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت فرارسیدن روز جهانی بهداشت محیط

۰۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۰۵۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۷۴
پیام تبریک دکتر نظری معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی بمناسبت فرارسیدن روز جهانی بهداشت محیط
  • در پیامی دکتر نظری معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی فرارسیدن چهارم مهرماه روز جهانی بهداشت محیط را تبریک گفت .

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی متن پیام بشرح ذیل می باشد :

  • روز بهداشت محیط نقطه عطفی در برنامه های بهداشت محیط محسوب می شود و می تواند تلاشی دیگر برای آماده سازی عمومی و جلب همکاری بین بخشی و حمایت مسولان باشد . همچنین فرا رسیدن روز بهداشت محیط فرصتی مناسب برای تقدیر از زحمات همکاران، بازنگری فعالیتهای انجام شده و برنامه ریزی برای آینده را فراهم می آورد.
  • امروزه دستیابی به یک زندگی سالم با امید به زندگی مطلوب تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائه عادلانه خدمات سلامت فراهم می شود. بهداشت محیط با شناسایی و کنترل عوامل محیطی تاثیر گذار بر سلامت ، مسئولیت خطیری را با توجه به گسترش روز افزون و تنوع آلایند ه های محیطی در اجرای رسالت خود عهده دار است.
  • نظارت بر تامین و دسترسی به آب آشامیدنی سالم ، بهسازی محیط، بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی ، دفع صحیح پسماند و فضولات حیوانی و فاضلاب، مبارزه با ناقلین و کنترل سموم، بهداشت پرتوها، کنترل آلودگی هوا، بهداشت محیط بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی، بهداشت مدارس، اقدامات بهداشت محیط در شرایط اضطراری و بحران ها، روز آمد نمودن و اجرای دقیق ضوابط و مقررات مربوطه، گوشه ای از فعالیت های بهداشت محیط در حراست از سلامت آحاد جامعه می باشد. خوشبختانه در فعالیت مهندسی بهداشت محیط که در کشور بعنوان یک فعالیت منسجم ، منشاء اثرات زیادی در ارتقاء سلامت جامعه بوده است که با همت والا و تلاش بی وقفه همکاران در این حیطه روز به روز درخشش و اثربخشی بیشتری داشته که برهیچ انسان دوستدار سلامت پوشیده نیست.  در این راستا همکاری اساتید ، پژوهشگران، دانشجویان و سازمان های مردم نهاد با بخش اجرایی کشور در زمینه شناخت نقاط ضعف ، منابع آلاینده و جلب توجه سیاست گذاران به این مقوله خطیر نقش قابل توجهی در بهبود وضعیت بهداشت محیط کشور خواهد داشت.   

با تبریک روز جهانی بهداشت محیط به عموم مردم شریف میهن اسلامی، جامعه بهداشت محیط کشور بخصوص بازرسان بهداشت محیط ، دانشجویان و همکاران و جامعه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اراک ، آرزوی موفقیت برای یکایک خدمت گزاران این عرصه را از درگاه الهی مسئلت می نماییم.

کلید واژه ها: بهداشت محیط آلاینده های محیطی


نظر شما :