نقش خیرین در سرعت بخشیدن به واکسیناسیون

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۵۴ کد : ۱۷۲۴۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۹۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون‌ نیازمند دستان پر مهر خیرین هستیم.
نقش خیرین در سرعت بخشیدن به واکسیناسیون

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: انجام واکسیناسیون گروه های هدف تاکنون با قدرت و تمام توان در حال انجام است، اما در این راه و برای تقویت و سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون، چالش هایی وجود دارد که خیرین می توانند نقش مهمی را ایفا نمایند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ عدد یخچال و فریزر برای نگهداری واکسن، ۶۰ عدد رایانه، ۶۰ عدد چاپگر، ۲۰ عدد موتور برق برای مواقع قطع برق، ۴۰۰ عدد صندلی انتظار و ۲۰ صندلی نمونه گیری از مهمترین چالش های پیش روی مرکز بهداشت برای تزریق واکسن است.

وی تاکید کرد: تا به امروز ۶۸ درصد افراد بالای ۸۰ سال (۱۴ هزار و دویست نفر از ۲۱ هزار نفر) و ۴۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال (۵ هزار و هشتصد نفر از ۱۵ هزار نفر واجدین شرایط) واکسینه شده اند.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در امر واکسیناسیون جزو دانشگاه های برتر بوده که این موفقیت در سایه تلاش و همدلی ایجاد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه میانگین واکسیناسیون کشوری ۳۸ درصد است، گفت: برنامه واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال تا ۵ روز دیگر ادامه دارد (در تعطیلات عید فطر واکسیناسیون انجام نمی شود) و افراد بالای ۸۰ سال نیز که تاکنون واکسینه نشده اند می توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از دو مرکز جهت دریافت واکسن مراجعه کنند.

وی در پایان یادآور شد: با پایین آمدن گروه های سنی، گستردگی افراد نیز بیشتر شده و برای سرعت بخشیدن به روند تزریق واکسن، نیازمند یاری سایر دستگاه ها به خصوص حمایت خیرین در این حوزه هستیم؛ نیازمندیم هرچه زودتر افراد بیشتری را علیه این بیماری منحوس واکسینه کنیم.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی واکسن واکسیناسیون


نظر شما :