واکسن سد محکمی در پیک پنجم

۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۶ کد : ۲۰۷۴۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۹۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان مرگ و میر در پیک پنجم بیماری نسبت به پیک های گذشته روند افزایشی نداشت و عمده دلیل آن واکسیناسیون گروه های هدف بود.
واکسن سد محکمی در پیک پنجم

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: هر چند که ۱۵ درصد از افراد بالای ۸۰ سال هیچ دُز واکسن را دریافت نکردند، اما خوشبختانه در این موج نسبت به موج های قبلی که سویه های نسبتا کم خطرتری نسبت به دلتا و واریانت های بعدی داشتند، تلفات کمتری دادیم.

وی افزود: تعبیر رنگ‌بندی شهرستان‌ها نباید به ‌منزله عادی‌انگاری شرایط تلقی شود چرا که به گفته همکاران معاونت درمان در کل بیمارستان‌های استان ۶۰۰ بیمار کووید ۱۹ بستری هستند که ۱۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی تاکید کرد: شهروندان با تزریق ۲ دُز واکسن نیز باید شیوه‌نامه های بهداشتی را رعایت کنند و با این شیوه به زندگی عادی خود ادامه دهند.

دکتر علیمحمدی همچنین به افرادیکه توانایی حضور در محل های واکسیناسیون را ندارند اینطور گفت: افراد دارای معلولیت نیز که امکان حضور در مراکز واکسیناسیون را ندارند باید اسامی و آدرس خود را به مراکز جامع سلامت ارایه دهند تا در منزل واکسن کرونا به آنان تزریق شود.

رییس مرکز بهداشت استان گفت: استان مرکزی در هفته آخر شهریور ماه امسال، چهار هزار و ۱۰۴ مورد مثبت ثبت شده که این رقم در هفته اول مهرماه به سه هزار و ۲۲۵ مورد رسیده که با کاهش ۲۱ درصدی همراه بوده است.

وی یادآور شد: هفته پایانی شهریورماه ۳۵۸ مورد بستری در استان بود که در هفته نخست مهر امسال به ۳۰۴ مورد رسیده و میزان بستری ها نیز ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی شمار بیماران سرپایی از  سه هزار و۷۴۶ مورد  به ۲ هزار و  ۹۲۱  نفر کاهش یافته است که ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد، افزود: میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نیز با  کاهش حدود ۲۸ درصدی در استان همراه است چرا که  ۶۱ فوتی در شهریور ماه، هفته نخست مهرماه جاری به ۴۴ مورد رسیده است.

دکتر علیمحمدی در پایان گفت: تا پایان هفته اول مهر ۲۱۹ هزار و ۵۷۶ تست سریع کرونا در استان انجام شده که ۱۱۵ هزار و ۱۵۴ مورد توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک با ۲۰ درصد مثبت و ۷۵ هزار و ۱۲۷ مورد دانشگاه علوم پزشکی ساوه و ۲۹ هزار و ۲۹۵ مورد از سوی دانشگاه علوم پزشکی خمین انجام شده است.

کلید واژه ها: شیوه‌نامه های بهداشتی مرکز بهداشت استان مرکزی تست سریع کرونا


نظر شما :