دز سوم به کلیه کادر بهداشت و درمان خنداب تزریق شده است

۰۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۰ کد : ۲۱۹۹۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۴۹
مدیر شبکه بهداشت و درمان خنداب از دریافت دُز بوستر و ایمن شدن کلیه مدافعین سلامت شهرستان خنداب علیه ویروس کووید ۱۹ خبر داد.
دز سوم به کلیه کادر بهداشت و درمان خنداب تزریق شده است

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر زهرا اسدی بیان کرد: با توجه به اهمیت تزریق دُز بوستر در کارکنان حوزه سلامت و طی فراخوان های انجام شده، ۹۰ پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب با دریافت دُز بوستر علیه ویروس منحوس واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای رسیدت به حداکثر ایمنی بخشی، دریافت دُز سوم  برای گروه سنی بالای ۶۰ سال الزامی است، از ۷ هزار و ۹۲۲ سالمند بالای ۶۰ سال واجد شرایط، تاکنون ۷۰۲ نفر یعنی حدود ۹ درصد آن ها دُز بوستر خود را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: تجارب گذشته اهمیت واکسیناسیون را از مدت ها پیش ثابت کرده است و معمولا یک راه کم عارضه و نسبت به عوارض بیماری بسیار عوارض واکسن کمتر است از این رو با شروع طرح واکسیناسیون عمومی شاهد استقبال بسیار خوب گروه های هدف بوده ایم و از ۴۵ هزار و ۹۳۵ نفر از افراد واجد شرایط گروه سنی بالای ۱۲ سال تاکنون، ۴۱ هزار و ۱۸۹ نفر نوبت اول و ۳۲ هزار و ۲۵۱ نفر هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند و به عبارتی دیگر ۹۰ درصد آن ها با دریافت دُز اول و ۷۰/۲ درصد با دریافت هر دو دُز علیه ویروس منحوس ایمن شده اند.

وی خاطرنشان کرد: از ۴ هزار و ۸۳۰ دانش آموز واجد شرایط بالای ۱۲ سال ۴ هزار و ۴۳۵ نفر(۹۲/۲ درصد) دُز اول و ۳ هزار و ۲۴۷ نفر(۶۷ درصد) هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون ۲ هزار و ۹۲۴ موارد تست مثبت ثبت شده که از این تعداد ۳۹۲ نفر بستری و حدود ۲ هزار و ۵۴۷ بیمار با دریافت خدمات درمانی سرپایی راهی منازل خود شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع پاندمی کرونا تاکنون ۱۲۰ فوتی گزارش شده که از این تعداد ۶۷ نفر آقا و ۵۴ نفر خانم بوده اند.

دکتر اسدی در پایان افزود: در چند روز اخیر شاهد یک سیر کاهشی در موارد سرپایی و مراجعه کنندگان به مرکز درمانی شهرستان هستیم و بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از طرف اپلیکیشن ماسک وضعیت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد که این موفقیت به دست نمی آمد جز از طریق رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و استقبال بسیار مردم از طرح واکسیناسیون عمومی و امیدواریم که این شرایط همچنان ادامه دار باشد چرا که هرگونه سهل انگاری ما را با عواقب جبران ناپذیر روبه رو خواهد کرد.


 

کلید واژه ها: واکسیناسیون پروتکل های بهداشتی مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :