کاهش آمار مرگ و میر و فوتی در شهرستان دلیجان

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۶ کد : ۲۲۰۲۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۴
مدیر شبکه بهداشت و درمان دلیجان گفت: در دو هفته گذشته تنها ۲ مورد فوتی در سطح شهرستان به ثبت رسیده است.
کاهش آمار مرگ و میر و فوتی در شهرستان دلیجان

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی بیان کرد: در طی دو هفته گذشته ۲ مورد فوتی ۹۰ و ۷۰ ساله در سطح شهرستان دلیجان گزارش شده است که نشان از تاثیرگذاری واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

وی افزود: خوشبختانه در طی ۵ روز گذشته هیچ مورد بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت ویژه بستری نشده است و در حال حاضر به تعداد کافی تخت مراقبت ویژه با امکانات کامل در شهرستان وجود دارد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان دلیجان نیز افزود: با توجه به اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹ ابزاری مهم و ایمن برای کنترل و از بین بردن همه گیری کرونا ویروس است، لذا همشهریان باید بدانند و آگاه باشند که با انجام واکسیناسیون موجب محافظت از خود و اطرافیان در برابر این بیماری می‌شوند، لذا با پیگیری های صورت گرفته و زحمات مدافعین سلامت از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون حدود ۷۸ هزار و ۶۰۰ دُز واکسن تزریق شده که از این تعداد ۴۲ هزار و ۶۱۷ دُز در نوبت اول و ۳۴ هزار و ۹۶۵ دُز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

دکتر مرتضی اسحاقی تاکید کرد: با توجه به حضور دانش آموزان در اماکن پرازدحام، واکسینه شدن این گروه سنی یکی از اولویت های بسیار مهم می باشد که در این راستا در بین جمعیت دانش آموزی ۱۸_۱۲ سال واجد شرایط شهرستان دلیجان، حدود ۴ هزار و ۴۰۷ دُز اول و ۳ هزار و ۲۶۷ دُز دوم تزریق شده است که باید با ترغیب اولیا و دانش آموزان برای تزریق واکسن از تمام ظرفیت ها استفاده کرد تا فضای ایمن و بدون ترس برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود.

وی در پایان یادآور شد: علیرغم کاهش موارد ابتلا و بستری با شروع واکسیناسیون عمومی، باید مراقب و آگاه بود و در کنار واکسیناسیون عمومی رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در دست اقدام داشت چرا که شرایط شکننده است و هرگونه سهل انگاری ما را به طغیان دیگری روبه رو خواهد کرد.

 

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی کرونا ویروس واکسیناسیون عمومی


نظر شما :