تغذیه سالم، کرونا و واکسیناسیون سه ضلع اهداف هفته بسیج تغذیه

۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۸ کد : ۲۳۱۴۹ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۶۲
رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تغذیه سالم، کرونا و واکسیناسیون سه ضلع اهداف هفته بسیج تغذیه است.
تغذیه سالم، کرونا و واکسیناسیون سه ضلع اهداف هفته بسیج تغذیه

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، نسرین یادگاری بیان کرد: با توجه به نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر همچون بیماریهای قلبی عروقی، دیابت، فشارخون و ... و همینطور بیماریهای واگیر مانند بیماری های عفونی از جمله کرونا و نقش تغذیه سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن هر ساله بسیج آموزشی تغذیه سالم در دی ماه در کل کشور انجام می شود امسال با توجه به شیوع بیماری کووید 19 در کشور این بسیج با شعار تغذیه سالم، کرونا و واکسیناسیون از 15-30 دی ماه در کشور و دانشگاه اجرا خواهد شد.

وی افزود: ارتقا آگاهی، نگرش و عملکرد خانوار ها در خصوص نقش تغذیه سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری ازابتلا به بیماری ها، ارتقا آگاهی، نگرش و عملکرد خانوارها در خصوص نقش تغذیه سالم در دوران ابتلا و نقاهت کرونا و ارتقا آگاهی، نگرش و عملکرد خانوارهای در خصوص تغذیه سالم قبل و پس از واکسیاسیون کرونا از مهمترین اهداف این بسیج همگانی است.

وی با اشاره به اینکه کلیه گروه های سنی (نوجوانان – مادران – جوانان – میانسالان و سالمندان) می باشند، تاکید کرد: به صورت حضوری –آموزش چهره به چهره در مراکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت توسط کارشناسان تغذیه، مراقبین سلامت، بهورزان آموزش خواهند دید.

یادگاری در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین از طریق فضای مجازی و کانال های موجود آموزش هایی برای جامعه و نیز همچنین کارشناسان تغذیه و مراقبین سلامت و بهورزان و مراقبین سلامت مدارس مدیران- معلمین و دانش آموزان را در این بسیج آموزش خواهند داد.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: این آموزش ها از طریق صدا و سیمای استان (برنامه های تلویزیونی – رادیویی – زیرنویس تلویزیونی و...) در خصوص تغذیه سالم در افزایش ایمنی بدن – تغذیه سالم در دوران نقاهت بیماری کرونا و تغذیه سالم در قبل و بعد از واکسیناسیون توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک و کارشناسان تغذیه به مردم استان ارائه خواهد شد.


 

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی معاونت بهداشتی واکسیناسیون


نظر شما :