هر شخص یا نهادی که حتی یک گام در جهت حفظ سلامت بردارد، اهمیت دارد

۲۳ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۱ کد : ۲۳۲۸۱ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۳۸
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: رسیدن به جامعه ای سلامت محور، نیازمند کار گروهی و تیمی است.
هر شخص یا نهادی که حتی یک گام در جهت حفظ سلامت بردارد، اهمیت دارد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه مجمع سلامت شهرستان محلات، بیان کرد: زمانیکه صحبت خودمراقبتی به میان می آید، ناخواسته ذهن ها به سمت و سوی پیشگیری که هم هزینه کمتری نسبت به درمان دارد و هم در برخی موارد نتیجه بهتری دارد، سوق داده می شود.

وی افزود: همه دستگاه های اجرایی می بایست به وظایف اجتماعی خود پایبند باشند چراکه بحث امنیت غذایی و داروی، یک بحث فرادستی است و دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر به انجام تمام وظایف و به سرمنزله مقصود رساندن آن نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به سویه اُمیکرون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون که شرایط پایداری در کشور و استان حاکم است اما نباید از آن غافل شد چراکه با توجه به سرعت انتشار هر لحظه ممکن است به روزهای بحرانی و سخت گذشته بازگردیم.

وی تاکید کرد: از زمان پیدایش کرونا از دو سال گذشته تاکنون، بیش از 5 میلیون نفر در جهان و 133 هزار نفر هم در کشور جان خود را از دست دادند و این نشان دهنده نیاز انسان ها به یکدیگر برای کار جمعی و گروهی است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: واکسیناسیون در این راه، قدم بسیار مثبتی بوده و نشان داد با همکاری و کار گروهی(ارتش، سپاه، بسیج، خیرین حوزه سلامت، فرمانداری ها، و ...) می توان بر این ویروس هزار چهره غلبه کرد.

وی در پایان ارتقا شاخص های بهداشتی و درمانی را از مهمترین اهداف و برنامه های دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برشمرد و رسیدن به آن را در گرو اجتماعی شدن سلامت و کار تیمی دانست.

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی معاون بهداشتی واکسیناسیون


نظر شما :