باید بیش از پیش مراقب کرونا به خصوص اُمیکرون باشیم.

۰۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۱ کد : ۲۳۵۳۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۸۹
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان گفت: با افزایش موارد سرپایی به مراکز درمانی، باید بیش از پیش مراقب کرونا به خصوص اُمیکرون باشیم.
باید بیش از پیش مراقب کرونا به خصوص اُمیکرون باشیم.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر محمدرضا حجتی بیان کرد: با وجود اینکه در وضعیت بستری ناشی از کرونا تغییر قابل توجهی نداشته‌ایم و در حال حاضر تنها یک مورد مثبت قطعی در بیمارستان بستری و در حال دریافت خدمات درمانی می باشد اما متاسفانه موارد سرپایی افزایش یافته که این مهم یک زنگ خطر است.

وی افزود: علیرغم اینکه در چند روز اخیر هیچگونه مورد فوتی ناشی از کووید ۱۹ در سطح شهرستان به ثبت نرسیده است اما باید ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات اقدام به دریافت واکسن علیه بیماری کرونا کرد تا وضعیت کنترل شود.

وی تاکید کرد: به طور کلی بیش از ۹۶ درصد از جمعیت گروه هدف شهرستان فراهان نوبت اول، بیش از ۸۲ درصد نوبت دوم و ۲۷ درصد نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده اند و از باقی همشهریان می خواهیم که هر چه سریعتر با دریافت دُز سوم، خود و دیگران را علیه سویه جدید ایمن کنند.

دکتر حجتی در ادامه خاطرنشان کرد: در آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان ها، فراهان در وضعیت آبی است اما نباید گول این رنگ را خورد و اُمیکرون را ساده گرفت، چراکه در صورت کوچکترین ساده انگاری و غفلت و ساده گرفتن ویروس، با توجه به سرعت بالای انتشار، هفته های آتی دچار بحران خواهیم شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراهان در پایان از مردم شهرستان و روستاهای اطراف خواست تا ضمن شرکت در تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک به خصوص در مراکز شلوغ و پرازدحام، شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

 

کلید واژه ها: واکسیناسیون کرونا ویروس اومیکرون


نظر شما :