پوشش واکسیناسیون در استان مرکزی خوب اما قانع کننده و کافی نیست

۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۹ کد : ۲۵۳۵۴ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۱۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از لحاظ آمار کلی واکسیناسیون در بین استان های بالا هستیم اما نباید به آمار دلخوش بود.
پوشش واکسیناسیون در استان مرکزی خوب اما قانع کننده و کافی نیست

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در جلسه مدیریت بیماری کرونا استان بیان کرد: هر چه پوشش واکسیناسیون بالاتر باشد به ویژه زمانی نوبت دوم از 4 ماه گذشته و به 6 ماه می رسد، اثر بخشی آن کمتر و سطح ایمنی بدن کاهش می باید و افراد بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.

وی افزود: درصد پوشش واکسیناسیون در نوبت اول در استان در رده سنی بالای 12 سال بیش از 95درصد(میانگین کشور 92 %) و در نوبت دوم 88 %(میانگین کشور 82 %) و همچنین نوبت سوم 48 درصد(میانگین کشور 34 %) است.

وی تاکید کرد: شهرستان های خنداب، کمیجان، محلات و ساوه در نوبت اول و شهرستان های شازند، ساوه، محلات، خنداب و کمیجان در نوبت دوم پایین تر از میانگین استانی هستند که نیاز است توسط فرماندارن، مسئولین و مردم شهرستان های ذکر شده همت بیشتری صورت بگیرد.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در بحث واکسیناسیون گروه سنی 5 تا 12 سال بیش از 20 درصد جمعیت هدف در استان واکسینه شده اند که نسبت به میانگین کشوری که حدود 18% بالاتر است اما با توجه به درگیری کودکان در سویه های جدید انتظار داریم استقبال بیشتری از تزریق واکسن در بین این گروه سنی و والدین آنها صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از همکاران خود در تزریق و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای انجام واکسیناسیون حداکثری تشکر کرد و گفت: در زمینه تزریق واکسن به کودکان 5 تا 12 سال شهرستان خنداب در رتبه اول و شهرستان های شازند، فراهان و تفرش در جایگاه های بعدی هستند و خوشبختانه وضعیت خوبی دارند.

وی یادآور شد: در حال حاضر بهترین روش برای کنترل این بیماری، تکمیل واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی با تاکید بر اینکه روند مبتلایان به کرونا در استان مرکزی صعودی شده است، گفت: در هفته سوم فروردین ماه نسبت به هفته دوم در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونایی افزایش داشته ایم.

دکتر علیمحمدی در پایان گفت: موارد ابتلا با ۵۸ درصد افزایش، موارد بستری با ۴۵ درصد افزایش و موارد فوتی با ۲ برابر افزایش نشان دهنده قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار کرونایی است.


 

کلید واژه ها: واکسیناسیون مرکز بهداشت استان مرکزی معاون بهداشتی


( ۱ )

نظر شما :