تقویت سیستم های بهداشت محیط برای اجرای اهداف توسعه پایدار

۰۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۱ کد : ۲۹۵۰۶ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۹۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مهندسین بهداشت محیط به دلیل گستردگی خدمات و دامنه فعالیت شان، مسئولیتی سنگین دارند.
تقویت سیستم های بهداشت محیط برای اجرای اهداف توسعه پایدار

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: انسان ها باید نهایت تلاش خود را در حفظ آن به عمل آورده و این گستره زیبا، پاکیزه و سالم را به آیندگان بسپارند اما در مقابل، توسعه پایدار در میان ملل مختلف با توجه به شرایط خاص اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها معنا می یابد، ولی محور هر توسعه پایداری انسان سالم است.

وی افزود: صنعتی شدن کشورها بویژه کشورهای در حال توسعه به روند مواجهه با انواع آلاینده ها و مواد شیمیایی موجود در محیط زیست و به تبع آن در مواد غذایی سرعتی فوق العاده بخشیده است و از طرفی رشد روز افزون جمعیت و پدیده شهرنشینی و پیشرفت صنعت و تکنولوژی و افزایش آلاینده ها و پیشرفت سریع فناوری های نوین درعرصه جهان به منظور تأمین نیازهای بشری و بهره مندی بیشتر از منابع طبیعی خطرات بسیاری را متوجه انسان می نماید.

وی تاکید کرد: به همین دلیل ارائه فعالیت ها و خدمات بهداشت محیط جهت پیشگیری از بیماری های مرتبط با عوامل محیطی اعم از بیماری های واگیر و غیرواگیر و حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: مهندسین بهداشت محیط به خصوص در دوران کرونا نشان دادند که همچون سربازان گمنام هستند و برای مسئولیت های گسترده از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.


 

کلید واژه ها: مرکز بهداشت استان مرکزی بهداشت محیط


نظر شما :