۵۰ درصد مردان سالمند استان مرکزی زیرپوشش خدمات مراقبت سلامت هستند

۰۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۷ کد : ۳۲۶۸۲ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۴۷
مدیرگروه سلامت و خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد مردان سالمند این استان زیرپوشش خدمات جامع سلامت شهر و خانه بهداشت روستاها قرار دارند.
۵۰ درصد مردان سالمند استان مرکزی زیرپوشش خدمات مراقبت سلامت هستند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر«شهلا نظری» به مناسبت هفته سلامت مردان ( اول تا هفتم اسفندماه) افزود: ۳۱ درصد از جمعیت ۳۰ تا ۵۹ ساله مردان میان سال این استان از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: ۲۳۶ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی، مرد میانسال و ۶۵ هزار نفر نیز مرد سالمند است.

مدیرگروه سلامت و خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: مردان به سبب اشتغال، در نوبت صبح کمتر به مراکز بهداشتی جامع سلامت مراجعه دارند و این موضوع باعث شده تا شمار مراجعه آنان به مراکز جامع سلامت در شهر و روستاها کاهش یابد.

دکتر نظری افزود: یکی از دلایل مرگ و میر مردان، کمتر اهمیت دادن به سلامت و قرار گرفتن بیشتر در برابر فاکتورهای خطر محیطی و شغلی است.

وی بیان کرد: عادت‌های غلطی مانند استعمال دخانیات، استرس و مصرف الکل، از دیگر دلایل در معرض خطر بودن سلامت مردان به شمار می‌رود.

مدیرگروه سلامت و خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی اضافه کرد: ایران جزو چهار کشور جهان است که در یک دهه گذشته سلامت مردان را در برنامه‌های وزارت بهداشت قرار داده است.

دکتر نظری افزود: امسال با توجه به اولویت جوانی جمعیت، در هفته سلامت ۲ مقوله، اهمیت سبک زندگی و نقش مردان در پیشگیری از سقط جنین در دستور کار است.

اول تا هفتم اسفندماه به عنوان هفته سلامت مردان نامگذاری شده است.

  

گیتا نادری، خبرنگار وب دا مرکزی - معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: جامع سلامت نقش مردان جوانی جمعیت مرکز بهداشت استان مرکزی سلامت مردان


نظر شما :