اجرای قانون جمعیت نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرای مرتبط است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۳ کد : ۳۴۳۷۷ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۲۱۷
دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه اجرای قانون جمعیت نیاز به کمک دستگاه‌های مرتبط دارد
اجرای قانون جمعیت نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرای مرتبط است

اکرم احمدلو، کارشناس بهداشت و سلامت مادر و کودک معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در میزگرد «بررسی بحران‌های سالمندی و نرخ پایین فرزند آوری در استان مرکزی» اظهار کرد: تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولین اتفاق مهمی بود که در آبان ۱۴۰۰ مطرح شد و پس از تصویب این قانون، قرارگاه جوانی جمعیت متشکل از ۷ کمیته تخصصی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک در حوزه اجرای قانون جمعیت نیاز به کمک دستگاه‌های مرتبط دارد، گفت: ۴۳ ماده از قانون جمعیت به دانشگاه علوم پزشکی سپرده شده که ۱۰ ماده از این قانون غیر مستقیم و ۳۳ ماده به صورت مستقیم به دانشگاه علوم پزشکی مربوط می‌شود.

کارشناس بهداشت و سلامت مادر و کودک معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: پس از ابلاغ قانون جمعیت، اعضای دانشگاه علوم پزشکی درگیر ۴۳ ماده قانونی و شکل‌گیری و پیگیری مصوبات قانونی شدند که سه ماده‌قانونی مربوط به فرهنگ‌سازی است و نیاز به کمک دستگاه‌های مرتبط از جمله تبلیغات اسلامی و ارشاد و نیرو‌های مردمی داریم.

احمدلو در پایان تصریح کرد: از ۴۳ ماده قانون جمعیت مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی موفق به اجرای ۳۱ ماده قانونی شدیم و هفت ماده از این قانون در دست اقدام است و سه ماده قانونی هنوز از طرف وزارت کشور ابلاغ نشده است.

کلید واژه ها: ماده ۴۳ ماده ماده قانونی ماده قانون قانون قانون جمعیت دانشگاه دانشگاه علوم دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :