دومین کمیته دانشگاهی ارتقا سلامت مادر و نوزاد

۲۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۸:۴۹ کد : ۳۸۴۷۰ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۴۲
هدف مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک حفظ حقوق بیماران است
دومین کمیته دانشگاهی ارتقا سلامت مادر و نوزاد

 دومین کمیته ارتقا سلامت مادر و نوزاد با حضور رئیس دانشگاه، روسا و مدیران مراکز درمانی، مدیران شبکه، متخصصان زنان و سایر اعضا با هدف ارتقا سلامت مادر و نوزاد و بررسی شاخص های 3 ماهه دوم برگزار شد.
به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هدف ما و مجموعه دانشگاه حفظ حقوق بیمار و حمایت و پاسداشت حقوق کسانی که با وجدان و سالم کار می کنند و اجازه نمی دهیم هیچ فردی کوچکترین خدشه ای در این راه وارد نماید.
دکتر امانی افزود: مجموعه دانشگاه برای پیشبرد هرچه بهتر امور، به آمار و ارقام مقید است، ولی جان مادر و نوزاد در اولویت قرار دارد.
وی ضمن تاکید بر اینکه باید نقاط کور را شناسایی کنیم، افزود: در کنار نقاط مثبت باید نقاط منفی نیز پیگیری و شناسایی شوند و باید حامی پزشکان متخصص بیهوشی، زنان و پزشکان ضریب K که با شرایط سخت اقتصادی و کاری؛ با وجدان اخلاقی و تعهد کاری، حمایتگر مجموعه دانشگاه هستند باشیم و برنامه تشویقی در نظر گرفته شود.
در  این کمیته، ماجانی کارشناس مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک به ارائه گزارشی در خصوص بررسی شاخص های برنامه ارتقا زایمان های بدون درد، آمار مقایسه ای زایمان طبیعی و سزارین در مراکز تابعه و غیرتابعه، شاخص های سزارین نخست زا، درصد سزارین متخصصان زنان، شاخص عوارض مادری و نوزاد و موالید و مرگ و میر نوزادان پرداخت.

 سه شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲

کلید واژه ها: دانشگاه مجموعه دانشگاه نوزاد مادر نوزاد شاخص سزارین ارتقا مجموعه


نظر شما :