برگزاری جلسه تشخیص و ثبت علل مرگ و میر در معاونت بهداشت

۰۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۰۷:۰۲ کد : ۴۵۵۶۵ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۶۹
صبح امروز و به همت گروه گسترش معاونت بهداشتی جلسه تشخیص و ثبت علل مرگ و میر در شهرستانهای تابعه با حضور معاون بهداشتی این معاونت برگزار شد.
برگزاری جلسه تشخیص و ثبت علل مرگ و میر در معاونت بهداشت

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، در این جلسه «دکتر اردلان زیلابی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص اهمیت ثبت علل مرگ و شاخص های مهم فوت وتاثیر آن در سلامت جامعه تاکید کرد.
وی افزود: همانطور که می دانیم آمار های فوت یکی از منابع اصلی اطلاعات بهداشتی هستند وبا جمع آوری صحیح و به روز این اطلاعات میتوان در تصمیم گیریهای بهداشتی برای پیشگیری از روند بیماریهایی که منجر به فوت می شوند و همچنین مرگ های قابل پیشگیری استفاده کرد.
در ادامه «رسول گوهری» معاون اجرایی معاونت بهداشت اظهار داشت: نظام بهداشت و درمان هر کشوری زمانی توانمند خواهد بود که بتواند از وقوع بیماری و مرگ های اجتناب پذیر جلوگیری کند و این امر حاصل نخواهد شد مگر با ثبت رخدادها،جمع آوری داده ها، محاسبه شاخص ها، مقایسه با استانداردها و نهایتا باز خورد این اطلاعات برای بهره گیری در سیاست گذاری ها و برنامه ریزیهای استراتژیک کشوری امری مهم است.
گفتنی است در این جلسه از کارشناسان  شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای تابعه به خاطر تلاش در ارائه آمار و ثبت اطلاعات موارد فوتی در سطح شهرستان و همچنین خانم فرمهینی کارشناس آمار و ثبت مرگ شهرستان فراهان که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند، تقدیر شد.

کلید واژه ها: جلسه ثبت مرگ و میر معاونت بهداشت اراک


نظر شما :