مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت:

مشارکت ۶۰۰ دانشجو در المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی وزارت بهداشت/ کرونا مانع اجرای مسابقات ورزشی نشد

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۶ اصلی
تعداد بازدید:۶۰۳
مشارکت ۶۰۰ دانشجو در المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی وزارت بهداشت/ کرونا مانع اجرای مسابقات ورزشی نشد

مهندس رحمان خدابنده لو در گفت وگو با خبرنگار مفدا با ابراز خرسندی از برگزاری موفق اولین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان وزارت بهداشت، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که تحرک، نشاط و ورزش در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیل نشد و یکی از موفقیت‌های ما در این مسیر، برگزاری مسابقات ورزشی به صورت مجازی بود که خوشبختانه استقبال خوبی از سوی دانشجویان علوم پزشکی انجام گرفت.

وی با اشاره به مشارکت ۶۲ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در اولین دوره المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی، خاطرنشان کرد: به همه دست‌اندرکاران کادر فنی واجرایی‌ و همچنین مدیران و کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی که در مسیر ترغیب و تشویق دانشجویان به این مسابقات‏، تلاش گسترده‌ای انجام دادند، تشکر می‌کنم. امیدواریم بتوانیم با برگزاری مستمر و مدام این گونه المپیادها در سال‌های آتی، ورزش را بیش از پیش در میان دانشجویان پزشکی، توسعه دهیم. به هرحال تلاش داریم حتی بعد از ریشه‌کنی کرونا، در کنار برگزاری مسابقات و المپیادهای حضوری، این گونه المپیادها را نیز به صورت مجازی برگزار کنیم.

وی گفت: پاندمی کرونا تمام دنیا را فراگرفته است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبود و نکته خوبی که در این ایام، به خوبی مشهود بود، این موضوع بود که کرونا نتوانست، برنامه‌های ورزشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی را تحت تاثیر خود قراردهد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در این دوره از المپیاد، ورزشکاران در شش رشته ورزشی طناب زنی، آمادگی جسمانی، روپایی، دارت، دوچرخه سواری و هدف‌زنی والیبال رقابتهای خود را برگزار کردند، اظهار کرد: خیلی از ورزشکاران ما علیرغم این که به عنوان کارورز در بیمارستانها و مراکز درمانی، مشغول به فعالیت بودند، در این دوره از المپیاد، حضور یافتند که جا دارد از همه این عزیزان تشکر کنم. ورزش و تحصیل در کنار هم می‌تواند چاره‌ساز خیلی از مشکلات باشد و از بروز خیلی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

خدابنده لو با اشاره به اینکه ۵ رشته ورزشی در این المپیاد به صورت آفلاین و رشته دارت به صورت آنلاین و همزمان برگزار شد، افزود: رشته هدف زنی والیبال در دو بخش تیمی وانفرادی و همچنین طناب زنی در دو آیتم مهارتی وسرعتی برگزار شد. یکی از خصوصیات بارز این المپیاد، مشارکت دانشجویان در رشته دوچرخه سواری بود. این مسابقات با کمک مسؤولان فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد و از داوران و مسؤولان فنی این رشته برای داوری در این مسابقات، کمک گرفتیم.

 

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مشکلی به لحاظ فنی و داوری در رشته‌های مختلف وجود نداشت، گفت: داوران و ناظران فنی با جدیت و دقت هرچه تمام‌تر، قضاوت این بازیها را برعهده داشتند و استفاده از داوران ملی و بین‌المللی از ویژگی‌های بارز این المپیاد بود و ما سعی کردیم درهر مسابقه از سه داور برای قضاوت استفاده کنیم تا شبهه‌ای وجود نداشته باشد و همین مساله باعث شد سطح فنی مسابقات دوچندان شود. استفاده از داوران باتجربه در این مسابقات، سبب شد ورزشکاران، تمرکز خود را بیشتر معطوف به مسابقات کنند.

خدابنده لو با اشاره به اینکه جوایز و مدال‌های این المپیاد،  از لحاظ ارزشی کمتر از المپیاد حضوری نیست، خاطرنشان کرد: با اعلام نتایج نهایی، به زودی حکم، مدال و جوایز دانشجویان برتر در هر رشته، به آنها  اعطاء خواهد شد و جوایز نقدی به حساب دانشجویان مقام آور، واریز می‌شود. 

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با واکسیناسیون به موقع دانشجویان، امیدواریم بتوانیم از مهرماه شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم و در این صورت المپیادها و مسابقات ما در سطح وزارت بهداشت، به صورت فیزیکی همانند قبل برگزار خواهد شد. قطعا برای سال جاری، برنامه‌ها و مسابقات متنوع ورزشی( همگانی و قهرمانی) برای دانشجویان تدارک دیده‌ایم. البته برگزاری المپیاد و مسابقات ورزشی به صورت فیزیکی و حضوری، دلیلی بر عدم برپایی المپیادها به صورت مجازی نخواهد بود و ما سعی خواهیم کرد در کنار برگزاری المپیادهای فیزیکی، به صورت روتین و منظم، مسابقات ورزشی مجازی را نیز دنبال کنیم. ما برای فعال نگه داشتن دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی و ارتقای سطح آمادگی آنها و نیز افزایش مهارت‌های ورزشی این عزیزان، قطعا از فضای مجازی مدد خواهیم گرفت و به زودی برنامه‌های متنوع ورزشی به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد واطلاع‌رسانی‌های لازم انجام می‌گیرد


( ۱ )