لیست معلمان و دانش آموزان واکسن گریز را اعلام کنید

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک، خواستار اعلام لیست دانش آموزان و معلمان واکسینه نشده تا هفته آتی شد.

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۹ کد : ۲۱۹۳۸ اصلی معاونت بهداشتی
تعداد بازدید:۳۷۹
سید شهریار حسینی از‌مدارسی که دانش آموزان و معلمین آنها واکسن نزده اند خواست تا ۷ آذر اسامی را اعلام کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک، خواستار اعلام لیست دانش آموزان و معلمان واکسینه نشده تا هفته آتی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت استان مرکزی ، سید شهریار حسینی از‌ مدارسی که دانش آموزان و معلمین آنها واکسن نزده اند خواست تا ۷ آذر اسامی را اعلام کنند.
او افزود: مقرر شده است که تا ۷ آذر ماه لیست دانش آموزان و معلمین واکسینه نشده به تفکیک اعلام تا با برقراری با این گروه از افراد شاهد افزایش آمار واکسیناسیون این گروه از جامعه هدف باشیم.
وی ادامه داد: مراقبین سلامت و بهورزان خانه بهداشت موظف هستند که براساس لیست های نمایان شده  در سامانه سیب، یک به یک با افراد واکسینه نشده تماس گرفته و در راستای اقناع سازی این گروه از افراد گام بردارند و ضمن ارائه علت عدم دریافت آن ها به صورت مکتوب، لیست را به صورت روزانه گزارش دهند.
او در ادامه از واکسیناسیون اقشار محروم در حاشیه شهر در صورت فراهم سازی زیر ساخت های لازم خبر داد و گفت: میانگین تزریق واکسن در ده روز گذشته ، ۵ هزار دُز به صورت روزانه می باشد و در راستای افزایش این آمار اقداماتی در دست انجام می باشد و درصورت فراهم سازی زیر ساخت های لازم، تعدادی واکسن  به مراکز حاشیه های شهر اختصاص داده می شود تا کلیه افراد علیه ویروس منحوس ایمن و هیچ یک از اقشار از تزریق واکسن کرونا محروم نمانند.
وی در پایان ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته خود مراقبتی، خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۳ با شروع طرح تحول نظام سلامت، هر ساله از ۲۷ آبان تا ۳ آذر ماه تحت عنوان هفته خودمراقبتی نام گزاری شده و با اجرای برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت و جذب سفیران سلامت آموزش هایی در جهت حفظ، ارتقا و پیشگیری از انواع بیماری داده می شود تا با انتقال این آموزه ها از طریق سفیران سلامت به هر خانواده شاهد این باشیم که ۷۰ درصد از خدمات توسط خود فرد ارائه شود.

کلید واژه ها: واکسیناسیون مرکز بهداشت استان مرکزی


نظر شما :