پرسشهای متداول
تعداد بازدید:۱۰۰۳آخرین ویرایش: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
مدارک لازم برای پرداخت وام چه هستند؟
سند تعهد محضری و شماره حساب فعال بانک تجارت صرفاً به نام خود دانشجو (در هر شعبه ای از کشور)
وام های که به دانشجویان روزانه تعلق می گیرد کدام وام ها هستند؟
1- دانشجویان کارشناسی ، ارشد و دکتری: وام تحصیلی – ضروری و برای دانشجویان متاهل علاوه برای این دو وام، وام ودیعه مسکن ،وام ازدواج(از زمان عقد یکسال نگذشته باشد) و وام تولد فرزند هم اضافه می شود.
2-دانشجویان دستیاری: وام بیمه تکمیلی ،وام بیمه تامین،وام ودیعه مسکن ،وام ضروری و وام معرفی به بانک مهر
وام های که به دانشجویان شهریه پرداز تعلق می گیرد کدام وام ها هستند؟
وام شهریه
حداکثر ترم هایی که دانشجو می تواند وام دریافت نماید چند ترم می باشد؟
کارشناسی 8نیمسال
کارشناسی ارشد 4نیمسال
دکتری حرفه ای 14 نیمسال
بازپرداخت اقساط به چه صورت انجام می شود؟
دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و یا دانشجویان وزارت بهداشت که پیش تر وام دانشجویی دریافت کرده اند برای پرداخت اقساط آن می بایست از طریق سایت students.srd.ir(پایگاه اطلاع رسانی رفاه دانشجویان وزارت بهداشت) اقدام نمایند. پس از ورود به این نشانی و انتخاب گزینه وضعیت بدهی دانشجویان، قادر به مشاهده وضعیت اقساط وام خود خواهند بود و در نهایت در صورت تمایل با وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود می توانند نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.
آیا می توان پرداخت اقساط را با استفاده از گوشی موبایل انجام داد؟
بله
در صورت بروز مشکل در مرحله ورود رمز کارت بانکی در فرآیند بازپرداخت چه کار باید کرد؟
در صورت اشکال یا قطعی در درگاه بانک تا رفع اشکال صبر کنید. در غیر این صورت از کارت بانکی دیگری استفاده کنید.
شماره تماس اداره رفاه دانشجویان
086-34173868
وام عتبات عالیات به چه صورت است؟
به دانشجویانی که عازم سفر عتبات عالیات می باشند،پس از سفر و با ارائه گذرنامه دارای مهر ورود و خروج به عراق یک نوبت وام ضروری به میزان 30.000.000ریال برای همه مقاطع تحصیلی پرداخت می گردد.
حداکثر تعداد دفعات دریافت وام ضروری چه میزان است؟
حداکثر تعداد دفعات دریافت وام ضروری در طول تحصیل در صورت تامین منابع اعتبار ی به شرح ذیل می باشد:
مقاطع کاردانی،کارشناسی ناپیوسته ،کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر 1 نوبت
کارشناسی پیوسته حداکثر 2 نوبت
دکترای حرفه ای حداکثر 3 نوبت
مقاطع دکترای تخصصی و دکترای پژوهشی (PHD) و تخصص(دستیاران) حداکثر 2 نوبت
آیا ثبت نام به صورت حضوری است؟
خیر. ثبت نام فقط بصورت اینترنتی از طریق سایت انجام می شود و بعد از زمان اعلام شده هیچگونه درخواستی بررسی نخواهد شد.
در صورت قبولی در مقطع بالاتر، تکلیف بازپرداخت اقساط چه می شود؟
در صورت ارائه مجدد تعهد محضری به ادره رفاه دانشگاه امکان موکول بدهی به مقطع جدید وجود دارد.
در صورتی که مبلغ بدهی را دوبار واریز نموده باشیم چه باید کرد؟
درصورتیکه دانش آموخته بدهی های دیگری داشته باشد مبلغ واریز شده از مانده بدهی های دیگر دانشجو کسر می گردد و در غیر این صورت، پس از صدور تسویه حساب، مبلغ اضافه واریزی از طریق صندوق قابل برگشت است.
در صورتی که وجه پرداختی از حساب کسر شده اما به پرونده انتقال نیافته است چه باید کرد؟
- اگر پس از کسر مبلغ از حساب به مدت ۷۲ ساعت وجه پرداختی به حساب دانش آموخته بازنگردد، می بایست پس از دریافت صورتحساب(گردش ۷۲ ساعته حساب از لحظه پرداخت)، آن را به دانشگاه ارائه نماید تا به صندوق رفاه دانشجویان ارجاع داده شده و بررسی شود.
آیا در ترم10 کارشناسی، ترم6 ارشد، و ترم 15 دکتری می توان وام درخواست نمود؟
- خیر، ممنوع بوده و بنابراین قابل تأیید نیست.
در صورتی که در مقطع تحصیلی بالاتر در حال تحصیل هستیم و دفترچه مقطع قبلی به تعویق افتاده، اقساط وام مقطع تحصیلی قبلی چه زمانی دوباره به جریان می افتد؟
اقساط وام مقطع قبلی دانشجو، پس از پایان آخرین نیمسال مجاز تحصیل(بدون سنوات مازاد) وی به جریان خواهد افتاد (تعداد نیمسال های مجاز؛ کارشناسی: ۸ نیمسال، کارشناسی ارشد: ۴ نیمسال)
بنابراین برای مثال، دانشجوی کارشناسی ارشدی که در مقطع کارشناسی از وام های صندوق رفاه دانشجویان استفاده نموده نهایتاً در پایان چهارمین نیمسال تحصیل خود می بایست به پورتال دانشجویی خود مراجعه و نسبت به بازپرداخت اقساط مقطع کارشناسی خود اقدام نماید. در غیر این صورت هنگام مراجعه برای تسویه حساب مقطع بالاتر ممکن است اقساط معوقه و جریمه مربوط به مقطع قبل داشته باشید که قبل از تسویه آنها، درج پایان تحصیل و ادامه روند فراغت از تحصیل برای شما غیرممکن خواهد بود.
چه زمانی برای تسویه حساب وام ها به ادره رفاه مراجعه کنیم؟
برای تسویه حساب وامها دانشجو حین انجام فارغ التحصیلی به اداره رفاه مراجعه و برگه اقساط را دریافت می کنند.
چه زمانی برای تسویه حساب وام ودیعه مسکن به اداره رفاه مراجعه کنیم؟
دانشجو بعد از پرشدن سنوات تحصیلی می بایست جهت تسویه وام ودیعه مسکن به اداره رفاه مراجعه نماید.
اولویت های واگذاری خوابگاه کدامند ؟
اولویت های واگذاری خوابگاه عبارتند از :
دانشجویان غیر بومی که امکان تردد روزانه از محل سکونت به دانشگاه را ندارند
دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی
دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره )
دانشجویان شاهد و ایثارگر
دارندگان رتبههایممتاز آزمون سراسری، المپیادهای علمی، فرهنگی ، هنری، ورزشی، قرآنی و ممتازان علمیو فرهنگی در سطح دانشگاه / دانشکده ، کشور آسیا یا جهان
کارکنان رسمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور مأمور به تحصیل وفرزندان کارکنان
رعایت مقررات خوابگاه بر اساس گزارش مسئولین خوابگاه
ثبت نام خوابگاه در تاریخ مشخصی اعلام و انقضاء می یابد ، بدیهی است بعد از انقضای مدت ثبت نام هیچ تقاضایی پذیرفته نمی شود .
دانشجویانی که ودیعه وام مسکن دریافت مینمایند، حق استفاده ازخوابگاه را ندارند.
دانشجویان میهمان، جابجایی، انتقالی، بورسیه سازمانهای نظامی اعم ازارتش ، سپاه، نیروی انتظامی و سایر سازمانها از اولویت استفاده از خوابگاهبرخوردار نمیباشند. در صورت وجود ظرفیت تقاضای آنها در کمیته اسکان طرح و بررسیخواهد شد.
حداکثر مدت استفاده از خوابگاه چه مدت می باشد ؟
اسخ : در صورت وجود امکانات، دانشجویان واجد شرایط میتوانند از آغازتحصیل حداکثر به ترتیب: کاردانی 4 نیمسال، کارشناسی ناپیوسته 4نمیسال، کارشناسی پیوسته 8 نیمسال، کارشناسی ارشد ناپیوسته 5 نیمسال،دکترای حرفهای 14 نیمسال از خوابگاه دانشجویی استفاده نمایند.
کمیته اسکان میتواند در صورت کمبود ظرفیت زمان حداکثر مدتسکونت را کاهش دهد .
میزان وام ها و تسهیلات صندوق در سال 97 چه میزان است؟
-نحوه گرفتن کد فراموشی به چه صورت میباشد؟
چنانچه دانشجو غذا را ازقبل رزرو کرده است میتواند فیش فراموشی را طی مراحل ذیل از کالینان تهیه نماید:
1.انتخاب گزینه فیش فراموشی از منوی رزرو وخرید غذا
2.انتخاب گزینه روز فروش و انتخاب وعده غذایی
3.پس ازفشردن دکمه تأیید در نهایت یک شماره به فرد داده میشود که باید آن را یادداشت نماید
4.در دستگاه اتوماسیون کلید فیش فراموشی را فشرده و عدد فوق را وارد مینماید
برای افزایش اعتبار کارت غذا چه کاری باید انجام داد؟
قبل از ورود به سامانه اتوماسیون تغذیه جهت شارژ کارت تغذیه، داشتن کارت عضو شتاب با رمزدوم پویا الزامی میباشد.
امکان رزرو و لغو غذا در چه زمانی میسر میباشد؟
امکان رزرو و لغو غذا تا 48 ساعت قبل از وعده مورد نظر و تا ساعت10صبح امکان پذیر میباشد.
توزیع غذا در وعده صبحانه ، ناهار و شام در چه ساعاتی میباشد؟
ناهار از ساعت 11:30 الی 14
شام از ساعت 19 الی 20:30(شش ماهه اول)
شام از ساعت 18 الی19:30(شش ماهه دوم)
ضمناً صبحانه به همراه شام روز دوشنبه توزیع می گردد
-نحوه ی ورود به سامانه تغذیه به چه صورت میباشد؟
مراجعین جهت رزرو غـذا و شـارژ کارت غـذا میتوانید به آدرس سایت سامانه اتوماسیون تغذیه و یا دانشگاه علوم پزشکی به نشانیهای زیر مراجعه نمایند:
Food.arakmu.ac.ir(سامانه کالینان تغذیه)
Arakmu.ac.ir(سایت علوم پزشکی/معاونت ها/معاونت دانشجویی فرهنگی/رزرو غذای دانشجویان)
نحوه دریافت غذای روز فروش چگونه میباشد؟
چنانچه دانشجو غذا را از قبل رزرو نکرده باشد، درتایم پایانی ساعت توزیع،در صورت وجود غذای اضافه،میتواند غذای روزفروش دریافت کند. در ضمن مبلغ غذای روز فروش دو برابر قیمت اصلی غذا میباشد.
1-خوابگاه به چه کسانی تعلق می گیرد؟
به همه دانشجویان با داشتن شرایط برابر با آیین نامه اسکان از ترم1 خوابگاه تعلق می گیرد.
2-آیا خوابگاهها سرویس ایاب و ذهاب دارند؟
تمام خوابگاهها دارای سرویس ایاب و ذهاب رایگان می باشند.
3-تردد دانشجویان به خوابگاه به چه صورتی می باشد؟
ساعت ورود و خروج دانشجویان طبق آیین نامه اسکان می باشد.
4-چیدمان اتاق ها از نظر تعداد نفرات به چه صورت می باشد؟
چیدمان اتاق ها براساس متراژ اتاق ها از 4 نفر شروع می شود و اتاق هایی که به صورت سوئیت کامل هستند 10 نفره می باشند.
5- آیا در همه خوابگاهها شام توزیع می گردد؟
در تمام خوابگاههای دانشجویی شام توزیع می شود.
شماره تماس اداره خوابگاهها
086-34173509