معرفی معاونت دانشجویی فرهنگی (ویژه دانشجویان جدیدالورود)

معرفی معاونت دانشجویی فرهنگی (ویژه دانشجویان جدیدالورود)

معرفی معاونت دانشجویی فرهنگی (ویژه دانشجویان جدیدالورود)
۰۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۴ اصلی اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۲۰۷۴
معرفی معاونت دانشجویی فرهنگی (ویژه دانشجویان جدیدالورود)

بسم الله الرحمن الرحیم

گفتار نخست :

      سپاس پروردگار رحمان و رحیم و دانا و توانایی راکه بار دیگر توفیقمان داد تا بتوانیم درفضایی آکنده ازشور و شوق کمال جویی و معنویت خواهی پذیرای گامهای سبز جوانان برومند میهن اسلامی باشیم.

دانشجوی عزیز:

 قبل ازهرچیزموفقیت شمارادرآزمون دانشگاههاتبریک گفته وانتخاب دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان محل تحصیل آینده تان را ارج نهاده،ورودتان رابه دانشگاه خوش آمدمی گوئیم.امیدواریم که موفقیت شما درورود به عرصه علم وادب ، اندیشه وتهذیب و دانایی ومعرفت،سرآغازتوفیقات روزافزون شمادرتمامی صحنه های زندگی فردی و اجتماعی باشد .کمال خواهی ، معرفت جویی، مفیدو موثربودن درزندگی فردی و اجتماعی امری است که ازفطرت پاک الهی  انسان سرچشمه می گیرد ودانشگاه بسترمناسبی است که می تواند با تلاشهای شما و راهنمایی  اساتیدآگاه فضای تحقق آمال وآرمانهای مقدس ومتعالی شما را فراهم نماید .

 دانشجویان گرامی:

درک رسالت، تعهد، وظیفه و اهدافی که فلسفه وجودی دانشگاه وحضور شما را در آن تشکیل می دهد نباید فراموش گردد . کسب علم و معرفت برای خدمت بهتر به خلق و جلب رضای حق ، تجلی عشق ، ایمان و عبودیت به درگاه الهی و شکر نعمتهای بی پایان اوست. همچنین ادای دین به محضرروح خدا و رهبری فرزانه و به جان فشانیهای  جوانان رشید میهن اسلامی و آن شهیدان شاهدی است که درتنگنای زمان با ایثارجان وتمامی هستی خویش، آزادی و آرامش امروزی جامعه اسلامی بویژه برای پرچم داران توسعه علمی کشوردرحوزه و دانشگاه را فراهم نموده اند . امید است به لطف تمامی نعمتهای بیشماری که برخورداربوده و خواهیم بود، دردرک و ارتقاء این رسالت ملی والهی، بویژه برای درتولیدعلم و توسعه فرهنگ متعالی اسلام و ادامه راه افتخار آمیز دانشمندان درخدمت به نیازمندان سهیم و موثر باشیم . ازاینکه در بهترین لحظات و ایام زندگی شما خواهران و برادران عزیز وظیفه خدمتگزاری به شما آینده سازان جامعه را برعهده داریم برخود می بالیم و خدا را شاکریم .

درهمین راستا برای شما که تازه قدم به عرصه دانشگاه می گذارید  باختصارقسمتهایی ازشرح وظایفو اهداف سازمانی و نهادهای فرهنگی و رفاهی دانشگاه را تنظیم و جهت اطلاع و آگاهی بیشتر تقدیم می داریم . چنانچه درهریک ازامور فرهنگی و خدمات رفاهی و .... نیاز به اطلاع وآگاهی بیشتری داشتید آماده پاسخگویی و راهنمایی  وکمک به شمامی باشیم وازمراجعه ومشورت باشما خوشحال خواهیم شد . حضورتان مغتنم و وجودتان همیشه مایه افتخارودلگرمی ماست. 

معاونت دانشجوئی، فرهنگی دانشگاه

        حوزه معاونت دانشجوئی ، فرهنگی دانشگاه دارای وظایف اساسی در برنامه ریزی،تنظیم و اجرای فعالیتهای فرهنگی وفوق برنامه ، ورزشی وارائه خدمات رفاهی و مشاوره به دانشجویان دانشگاه بوده که برنامه ریزی وانجام آنها یا همکاری و مشارکت کلیه دانشجویان ، تشکلها و کانونهای دانشجویی ودرواحدهای ذیل زیر نظر معاونت دانشجوئی ، فرهنگی و مدیریتهای دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه انجام می گیرد . دراین حوزه با تشکیل جلسات و استفاده از شورای فرهنگی دانشگاه شورای دانشجوئی ، کمیته ناظربرنشریات و کمیته انضباطی وظایف تعیین شده اقدام می گردد .

اداره مشاوره دانشجویان

این واحد با هدف شناخت و حل مشکلات ناشی از مواجهه دانشجوبا نقش ها و مسائل جدید ویا مشکلات جدایی ازخانواده ومسائل ویژه سنین جوانی دایروآماده ارائه خدمات روانشناسی به دانشجویان در زمینه امور آموزشی ، مسائل عاطفی ، سازگاری ، ازدواج و مددکاری و انجام تست های روانشناسی می باشد در صورت نیازوبروز مشکل درزمینه های فوق دانشجویان گرامی می توانند از کمکهای بی دریغ کارشناسان این مرکز استفاده نماید . دفترواحد مشاوره دانشجویی در طبقه اول ساختمان آبی سایت سردشت واقع شده است .تلفن تماس صدای مشاوربا شماره 4173514 آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد .اخیراً شورای بهداشت روان دانشگاه نیز تشکیل شده است .

اداره تربیت بدنی

تربیت بدنی عبارت است از اصلاح و رشد اعمال حرکتی بدن که از طریق تمرینات منظم ورزشی حاصل می گردد. تربیت بدنی درواقع بخشی از تعلیم و تربیت و تعلیمات عمومی جامعه است که هدف آن پرورش تن ، پرورش روان ، رشد روانی جسمانی و درنتیجه ایجاد تقویت روح همکاری و تعاون و نیز تقویت روح تلاشگری درافراد جامعه است . در این زمینه سالن ورزشی دانشگاه واقع در سایت سردشت به مساحت حدود2500 مترمربع سالن ورزش دانشکده سابق اراک به مساحت حدود 1800 مترمربع وفراهم نمودن امکانات ورزشی درخوابگاههای دانشجویی دراختیاردانشجویان عزیزمی باشد . واحد تربیت بدنی با ایجاد فضاهای مناسب جهت تقویت و سلامت جسمی و روحی دانشجویان عزیز خدمات زیر را ارائه می نماید .

1- آماده سازی فضای لازم جهت ارائه واحدهای دروس عمومی تربیت بدنی ( 1 و 2 )

  1. تشکیل تیمهای ورزشی در رشته های مختلف و مورد علاقه دانشجویان
  2. برگزاری کلاسهای حرکات اصلاحی جهت بهبودناهنجاریهای اسکلتی و ورزش صبحگاهی
  3. شرکت در مسابقات منطقه ای ، قهرمانی کشور و المپیاد های ورزشی دانشجویان

5-استفاده ازدانشجویانی که در زمینه های مربیگری و داوری در رشته های مختلف ورزشی دارای

       تخصص و تجربه می باشند درقالب کار دانشجویی

  1. شناسایی ، جذب و بکارگیری بهینه استعدادهای ورزشی دانشجویان . انتظارمی رود دانشجویان گرامی جهت تقویت قوای جسمی و افزایش توانا ئیهای فردی خویش با شرکت  مداوم درتمرینات ورزشی  به امر ورزش اهتمام ورزیده و نام خود را بدار همیشه در لیست دانشجویان ورزشکار دانشگاه ثبت و ماندگارنمایند  .

مدیریت  امور فرهنگی ، فوق برنامه

امور فرهنگی و فوق برنامه

فرهنگ زیر بنای اصلی هویت ملی و تاریخی جوامع مایه قوام دوام و انسجام آنها می باشد . مراکز علمی وآموزشی کشور، گسترش و غنای فکری جامعه را از وظایف اساسی و حیاتی خود می دانند دراین راستا  امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه با مشارکت کلیه دانشجویان وکانونها و تشکلهای دانشجویی نسبت به برگزاری همایش های فرهنگی، جلسات ، بزرگداشت مناسبت های فرهنگی مذهبی تاریخی، برگزاری کلاس های آموزشی  فرهنگی وهنری ، گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، برگزاری اردوهای زیارتی ، سیاحتی بصورت کوتاه مدت و بلند مدت اقدام می نماید . بگونه ای که ضمن غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان درجهت ساختن بستری مناسب که درآن نیازهای علمی، عقیدتی،سیاسی،ادبی و هنری نسل جوان وآینده سازجامعه پاسخ داده شده و زمینه های رشد و شکوفایی استعدادهاو مهارت های آنان فراهم گردد .

کانونها و تشکلهای دانشجوئی دانشگاه

در طی سالیان گذشته و بسته به شرایط سیاسی اجتماعی و فرهنگی کشور و دانشگاهها و براساس گرایشها وعلاقمندیهای فکری فرهنگی و سیاسی دانشجویان تاکنون تشکلها و کانونهای زیر در دانشگاه علوم پزشکی اراک تاسیس وتشکیل گردیده اند .

مدیریت دانشجویی

 اداره خوابگاهها و تغذیه  

دانشگاه درحد توان فضایی به وسعت 16850 متر با امکانات لازم را به منظور استفاده دانشجویان نیازمند غیر بومی فراهم نموده است .

واحد تغذیه

برنامه ریزی ، تهیه ، طبخ و توزیع ناهار و شام روزانه حدود 2500 وعده غذای دانشجویان دانشگاه درخوابگاهها و دانشکده ها را عهده دار می باشد . با وجود شوراهای صنفی دانشجویی واحد تغذیه آمادگی استفاده از نظرات دانشجویان گرامی را دارد . دانشجویان محترم لازم است هنگام ورود به دانشگاه نسبت به اخذ کارت تغذیه اقدام وجهت دریافت غذا یک هفته قبل نسبت به خرید ژتون غذا با کارت تغذیه اقدام نمایند . درسال جاری تعمیرات اساسی در خوابگاههای موجود انجام گرفته است .

اداره  رفاه دانشجویان

انجام امور ثبت نام و فراغت از تحصیل دانشجویان ، رسیدگی به درخواستهای متقاضیان دریافت وام و کمک هزینه تحصیلی،کمک هزینه مسکن، وام ضروری ، وام ازدواج ، ودیعه مسکن ، بیمه خدمات درمانی جهت دانشجویانی که تحت پوشش بیمه والدین خود نمی باشند، وپرداخت کاردانشجوئی وپیگیری مصوبات شورای دانشجویی وتشکیل شوراهای صنفی دانشجویان  راعهده دارمی باشد.

 

صندوق قرض الحسنه ولایت

این صندوق درسال 1381 وبا سرمایه اولیه اهدایی از سوی مقام معظم رهبری شروع بکار نموده است  و با فوریت به دانشجویان نیازمند برحسب تشخیص ، تسهیلاتی اعطا می نماید که در زمان دانشجویی و قبل از فراغت از تحصیل بصورت اقساط باز پرداخت و عودت می گردد .

واحد نقلیه

        این واحد عهده دار ایاب و ذهاب دانشجویان از خوابگاههای دانشجویی به دانشکده ها و بالعکس می باشد که با عقد قرارداد با بخش خصوصی روزانه با حدود 80 سرویس این امر انجام می گردد.

موفق و موید باشید

 

خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

 

ردیف

نام خوابگاه

سال ساخت

سال بهره برداری

مساحت زیربنا

ظرفیت خوابگاه

1

حضرت معصومه (س)

1390

1395

8700

550

2

امام رضا (ع)

1370

1386

3240

280

3

نرگس

1390

1390

2300

200

4

اخوت

-

1391

900

120

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسامی تشکلها ، کانون ها و انجمن های دانشجوئی فعال در دانشگاه علوم پزشکی اراک

نام تشکل دانشجویی

حوزه فعالیت

سال تاسیس

 
 

بسیج دانشجویی دانشگاه

سیاسی-اجتماعی-فرهنگی

1372

 

انجمن اسلامی دانشجویان

سیاسی-اجتماعی-فرهنگی

1395

 

جامعه اسلامی دانشجویان

سیاسی-اجتماعی-فرهنگی

1383

 

کانون قرآن و عترت

قرآنی - دانشجویی

1376

 

کانون شعر و ادب

ادبی - فرهنگی

1383

 

کانون خیریه مهرگان

فرهنگی-خیریه

1395

 

کانون حجاب و عفاف(ریحانه)

فرهنگی

1389

 

کانون هلال احمر

فرهنگی

1395

 

کانون فیلم و عکس

فرهنگی

1394

 

کانون فرهنگ و هنر

فرهنگی

1394

 

کانون سلامت

فرهنگی

1396

 

کانون هلال احمر شازند

فرهنگی

1397

 

کانون هنرهای نمایشی

فرهنگی

1394

 

کانون جهادی

فرهنگی

1396

 

کانون گویندگی شهید آوینی

فرهنگی

1396

 

کانون اخلاق حرفه ای بزشکی

فرهنگی

1396

 

کانون خیریه لبخند

فرهنگی

1398

 

کانون خیریه نهال

فرهنگی

1398

 

هیات فاطمیه

مذهبی - فرهنگی

1379

 

انجمن علمی پزشکی

علمی

1393

 

انجمن علمی مامایی

علمی

1389

 

انجمن علمی پرستاری

علمی

1391

 

انجمن علمی بهداشت محیط

علمی

1394

 

انجمن علمی هوشبری

علمی

1394

 

انجمن علمی رادیولوژی

علمی

1397

 

انجمن علمی بهداشت حرفه ای

علمی

1390

 

انجمن علمی علوم آزمایشگاهی

علمی

1389

 

انجمن علمی پرتو درمانی

علمی

1395

 

انجمن علمی تکنولوژی جراحی

علمی

1395

 

انجمن علمی بهداشت عمومی

علمی

1394

 

انجمن علمی کاردرمانی

علمی

1396

 

انجمن علمی گفتار درمانی

علمی

1396

 

انجمن علمی دندانپزشکی

علمی

1396

 

انجمن علمی شنوایی شناسی

علمی

 

 

بسیج دانشکده بهداشت

فرهنگی

 

 

کانون مهدویت بسیج

فرهنگی

 

 

کانون قرآن دانشکده بهداشت

فرهنگی

 

 

انجمن علمی شنوایی شناسی

علمی

 

 


( ۸ )