۸۷۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره «تیتر ۱۲» راه پیدا کرد

۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۲ اصلی اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۳۶۱
۸۷۲ اثر به مرحله نهایی جشنواره «تیتر ۱۲» راه پیدا کرد

 

 از میان ۸۷۲ اثر راه یافته به مرحله نهایی جشنواره «تیتر ۱۲» تعداد ۲۵۲ نشریه در "بخش نشریات برگزیده"، تعداد ۴۷۰ اثر در "بخش آثار برگزیده"، تعداد ۱۱۰ اثر در "بخش مجازی" و تعداد ۴۰ اثر در "بخش ویژه" جهت رقابت در مرحله نهایی داوری حضور خواهند داشت.

همچنین از بین ۱۵۳ دانشگاه علوم پزشکی و تابعه وزارت علوم که در این جشنواره شرکت کردند آثار  ۹۳  دانشگاه در مجموع آثار راهیافته به مرحله داوری نهایی به چشم می‌خورد.

پیش از این و با پایان گرفتن ارزیابی اولیه، اسامی آثار راه‌یافته به مرحله نهایی داوری جشنواره «تیتر ۱۲» و کارنامه آثار منتشر شده بود. شرکت‌کنندگان می‌توانستند ریزنمرات اخذ شده در هر آیتم، نمره کل، بالاترین و پایین‌ترین نمره راه‌یافته به مرحله نهایی در هر رسته را مشاهده کنند. همچنین ذیل صفحه کارنامه قابلیت ثبت اعتراض طراحی شده بود.

تاکنون و پس از انتشار کارنامه و اتمام بازه ثبت اعتراضات تعداد ۹۱۹ اعتراض در بخش‌های چهارگانه جشنواره «تیتر ۱۲» ثبت شده است. پیش‌بینی می‌‎شود فرایند رسیدگی به اعتراضات حدود یک هفته زمان می‌برد.

هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه‌های آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. سال گذشته جشنواره تیتر ۱۱ به میزبانی وزارت علوم برگزار شد و امسال وزارت بهداشت میزبان جشنواره «تیتر ۱۲» خواهد بود که با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» برگزار می‌شود.

به رسم هرساله و براساس توافق صورت گرفته میان معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، این معاونت مستقر دروزارت بهداشت متولی برگزاری جشنواره «تیتر ۱۲ »خواهد بود.

این دوره از جشنواره بخش‌های متعد و مختلفی دارد. «آثار برگزیده»  شامل ۲۶ رسته، «نشریات برگزیده» شامل ۱۸ رسته و «فضای مجازی» شامل ۸ رسته، «بخش ویژه»  نیز با دو موضوع در کنار «سرزمین مادری» پنج بخش اصلی جشنواره را تشکیل می‌دهند. امسال همچنین برای نخستین بار بخش «سرزمین مادری» با هدف ارزیابی و آشنایی از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در حوزه رسانه و ایجاد ارتباطی فرهنگی در نظر گرفته شده است. بدین منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شده است که زمینه‌ساز گسترده‌تر شدن این ارتباطات فرهنگی است.

برای مشاهده گزارش آثار مرحله نهایی جشنواره «تیتر ۱۲» اینجا را کلیک کنید.


( ۱ )