ورزشی

دومین همایش مجازی ورزشهای همگانی دانشجویان علوم پزشکی آذرماه برگزار می‌شود

۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۴ اصلی اخبار اسلایدی
تعداد بازدید:۴۵۰
دومین همایش مجازی ورزشهای همگانی دانشجویان علوم پزشکی آذرماه برگزار می‌شود

 

، این همایش ورزشی با هدف بسط و توسعه ورزش همگانی از آذرماه امسال در ۹ رشته ورزشی هدف زنی والیبال، لیوان چینی، فریزبی، طناب زنی، آمادگی جسمانی، روپایی، دفاع شخصی، دارت ودوچرخه سواری به صورت مجازی برگزار خواهدشد.

دکترمحمد حسین میرزا کوشکی رئیس اداره ورزشهای همگانی وزارت بهداشت درخصوص این همایش گفت: یکی از خصوصیات این همایش مجازی این است که امسال از دانشگاهی که بیشترین مشارکت دانشجویان تازه ورود را در مسابقات داشته باشد به صورت ویژه تقدیر به عمل می‌آید و رتبه‌بندی دانشگاه‌ها دردومین همایش مجازی ورزشهای همگانی بر اساس تعداددانشجویان شرکت کننده صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه آزاد شرکت دانشجویان دراین مسابقات انتخاب خوبی است برای شناسایی دانشجویان و همچنین آماده شدن برای حضوری قوی در دومین المپیاد مجازی ورزش‌های همگانی که اسفندماه امسال به صورت تلفیقی مجازی و حضوری برگزار خواهد شد.

 

کوشکی گفت: هدف دیگر از برگزاری همایش مجازی ورزش‌های همگانی، استعدادیابی ورزش دانشجویان جدیدالورود دانشگاه‌هاست که با تفکیک جنسیت دختر و پسر با سهمیه آزاد در هر رشته ورزشی صورت خواهد گرفت که دانشگاه‌های مربوطه بتوانند تعداد دانشجویان بیشتری را در این مسابقات شرکت کنند.همچنین دانشجویانی که در این مسابقات مجازی شرکت می‌کنند، می‌توانند در المپیادهای ورزش همگانی سال جاری نیز حضور یابند.

وی اظهار کرد: دانشجویانی که موفق به کسب مقام شوند، جایزه نقدی به آنها تعلق خواهد گرفت.

رئیس اداره ورزشهای همگانی اداره کل دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به تاکید معاونت فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت وهمچنین اهمیت و اولویت برنامه‌های جدید اداره کل دانشجویی در جهت فرهنگسازی و تقویت ورزشهای بومی ومحلی مناطق مختلف کشور، سازماندهی ورزش همگانی دانشجویی در دانشگاه‌ها باتوجه به تنوع و تعدد ورزشهای بومی محلی در مناطق مختلف کشور و در آینده نزدیک در طرحی جدید، برنامه ریزی و دردستورکار قرار خواهد گرفت.


( ۱ )