حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر در پانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
دکتر مهدی باقری با بیان این مطلب که پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در ۵ حیطه برگزار میشود، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۲۲ نفر در المپیاد امسال شرکت میکنند که میزان استقبال نسبت به سالهای گذشته علیرغم حذف یک حیطه بیشتر نیز شده است.
وی با اشاره به این نکته که هدف اصلی المپیاد علمی؛ ترویج تفکر خلاق، تشویق کارتیمی، ایجاد روحیه و نشاط کار علمی و دانشجویی، تلاش برای ارتقای توانمندی دانشجویان در نقد و حل مسائل نظام سلامت کشور در فضایی صمیمی، اخلاقی و پرنشاط و تشویق تبادلات علمی بین دانشگاهی است، افزود: پانزدهمین المپیاد علمی شامل ۵ حیطه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، همگرایی در علوم پایه، کارآفرینی و کسبوکارهای فناورانه و مدیریت نظام آموزش و سلامت است.
مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: عناوین موضوعات مرحله اول انفرادی در حیطهها شامل «حیطه استدلال بالینی: میکروبیوم روده و بیماریها»، «حیطه آموزش پزشکی: کلیات آموزش پزشکی با تمرکز بر آموزش مبتنی بر محیط کار»، «حیطه همگرایی علوم پایه: پروبیوتیک»، «حیطه کارآفرینی و کسبوکارهای فناورانه: شبیهسازهای آموزشی» و «حیطه مدیریت نظام آموزش و سلامت: ادغام آموزش و نظام سلامت» است.
باقری خاطر نشان کرد: المپیاد علمی شامل مرحله غربالگری کشوری (انفرادی اول) و انفرادی دوم و ۲ مرحله آزمون گروهی است؛ مرحله آزمون انفرادی اول در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی برگزار میشود و مرحله دوم انفرادی و گروهی در اوایل مهرماه برگزار و در مراسم اختتامیه افراد برگزیده در هر حیطه برای کسب مدال و یا دیپلم افتخار معرفی خواهند شد.
وی تصریح کرد: با توجه به حواشی فعالیت و ایجاد کانالها و گروههای متفرقه و تشکیل کلاسهای بدون تائیدیه دفتر امور نخبگان، معاونت آموزشی وزارت بهداشت خود مرجعیت توانمندسازی دانشجویان را بر عهده گرفت و برنامه جامع توانمندسازی در قالب دورههای آموزشی پودمانی را برای دانشجویان برگزار کرد و در کنار آن هم کارگاههای تعاملی، سمپوزیومها و وبینارهای توجیهی برای دانشجویان ارائه شد.
مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: علاوه بر کسب رتبه، تفکر خلاق نیز به عنوان شاخص ارزیابی دانشجویان در المپیاد علمی در نظر گرفته میشود و در راستای پاسخگویی اجتماعی از ظرفیت برترینهای المپیاد علمی در قرارگاه راهیان پیشرفت برای حل چالشهای نظام سلامت استفاده خواهد شد.
به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی مطابق آییننامههای استعداد درخشان میتوانند از تسهیلات درنظر گرفته شده برای نخبگان بهرهمند شوند