رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خواستار کمک رسانه ها در راستای فرهنگ سازی سلامت در جامعه شد

۰۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۷ کد : ۱۳ اصلی
تعداد بازدید:۲۶۴۳۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۰ هزار تخت بیمارستانی و ۱۰ هزار طرح بهداشتی در سطح کشور در راستای افزایش ارائه خدمات بهداشتی در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خواستار کمک رسانه ها در راستای فرهنگ سازی سلامت در جامعه شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی، افزود: در دولت تدبیر و امید، سه بیمارستان در شهرستان های اراک، فراهان، خنداب و فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک نیز به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از فاز دوم مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری شهرستان اراک، 100 تخت به تخت های این مرکز افزوده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: 150 طرح بهداشتی، سه کلینیک ویژه درمانی، سی تی اسکن مرکز آموزشی درمانی حضرت امیرالمومنین (ع) اراک، بخش ام آر آی، سی تی آنژیو و بخش تشخیص انواع تومورها در این مدت در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: میزان ابتلا به بیماری های غیر واگیر در دنیا 53 درصد است در صورتی که این رقم در ایران به دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی، کم تحرکی و مصرف دخانیات با 23 درصد افزایش، حدود 76 درصد برآورد می شود.

دکتر طاهر احمدی کفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها 25 درصد سلامت مردم جامعه را تضمین می کند و استمرار آن با اجتماعی کردن سلامت امکان پذیر است.

وی افزود: اکنون 46 درصد مرگ و میر در کشور بر اثر بیماری های قلبی و عروقی، 17 درصد بر اثر تصادفات و 14 درصد بر اثر ابتلا به سرطان ها است که در استان مرکزی نیز این آمارها متناسب با آمارهای کشوری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک آمار بیماری فشار خون در کشور را 27 و هفت دهم درصد و استفاده از سیگار را 10 درصد عنوان کرد و گفت: میانگین فشار خون در استان مرکزی حدود 30 درصد و استفاده از سیگار 14 درصد است که این مهم نشان از افزایش آمارها نسبت به میانگین کشوری دارد.

دکتر طاهراحمدی در پایان بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم به شکل 100 درصدی اقدامات خود را انجام دهد باز هم تنها 25 درصداز سلامت مردم تامین می‌شود و مابقی سلامت بسته به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است که متاسفانه از سلامت خوبی برخوردار نیستیم، در نتیجه همه باید کمک کنند تا با ایجاد یک فرهنگ‌سازی سواد سلامت افزایش پیدا کرده تا سلامت اجتماعی فراهم شود.‌

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: فرهنگ سلامت


نظر شما :