استاندار مرکزی:

برنامه تحول نظام سلامت از موفقیت های بزرگ دولت تدبیر و امید است

۰۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۲ کد : ۱۴ اصلی
تعداد بازدید:۲۸۶۸۸
استاندار مرکزی گفت: برنامه تحول نظام سلامت بزرگترین ارمغان حوزه بهداشتی درمانی کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.
برنامه تحول نظام سلامت از موفقیت های بزرگ دولت تدبیر و امید است

به گزارش وب دا مرکزی، سیدعلی آقازاده در آیین تجلیل از فعالان برنامه های مدیریت درمان سکته های حاد قلبی و مغزی(کدهای 724 و 247) در دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: برنامه تحول نظام سلامت یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید بود که علاوه بر افزایش سطح سلامت عمومی، دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به خدمات درمانی را به دنبال داشت.

وی اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت از موفقیت های بزرگ دولت تدبیر و امید است که باید بیشتر تقویت شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: اجرای برنامه تحول نظام سلامت توانست با تامین بخش عمده ای از هزینه های درمان به مهمترین خواسته ها و دغدغه های مردم در حوزه سلامت پاسخ دهد.

وی بیان کرد: شاخصه های بخش بهداشت و درمان در استان مرکزی از متوسط کشور بالاتراست و این مهم نشان دهنده بالندگی و بهره گیری نظام پزشکی استان از بهترین و کارآزموده ترین متخصصان در بخش های مختلف پزشکی است.

آقازاده ادامه داد: بر اساس گزارش های موجود، درمان سکته های قلبی و مغزی در سال های گذشته با موفقیت های بسیاری همراه بوده که این موفقیت بزرگ در جای خود قابل تقدیر است.

استاندار مرکزی در پایان، کاهش نرخ زاد و ولد را یکی از دغدغه های مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت: باید عوامل دخیل در این حوزه آسیب شناسی شود و برای رفع آن راهکارهای کارشناسی ارائه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: مرگ و میر نوزدان کمتر از یک ماه، کودکان زیر یکسال، کودکان زیر پنج سال و مادران باردار مهمترین شاخص های ارزیابی سلامت یک جامعه است که رتبه استان مرکزی در مقایسه با میانگین کشوری از جایگاه مناسبی برخوردار است.

دکتر حسن طاهراحمدی افزود: میزان مرگ و میر نوزدان کمتر از یک ماه در کشور از هر هزار نفر هشت و 2 دهم است که این مهم در استان مرکزی از هر هزار نفر هفت درصد است.

وی، میانگین مرگ و میر کودکان زیر یکسال در کشور را از هر هزار کودک 12 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: این میانگین در استان مرکزی از هر هزار نفر 9 نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: همچنین نرخ مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در کشور از هر هزار نفر 15 مورد است که این مهم در استان مرکزی 11 و هشت دهم است.

وی ادامه داد: حدود 50 درصد مرگ و میر در ایران به دلیل بیماری های قلبی، عروقی و مغزی است که مقابله با این بیماری ها در دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

دکتر طاهراحمدی در پایان، فرصت طلایی در سکته مغزی را 180 دقیقه و سکته مغزی را 90 دقیقه اعلام و اضافه کرد: اگر در این فرصت طلایی به بیمار رسیدگی شود از وارد شدن آسیب و عوارض جدی جلوگیری خواهد شد.

 

 

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک

کلید واژه ها: مرگ و میر کودکان تحول سلامت سکته قلبی


نظر شما :